Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Oktober, november, december: sluiten we 2014 mooi af?

134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 07:14
    Q3 2014 highlights
    Autonomous revenue growth 6.7%; core brands performing well
    EBITE increased to €4.9 million; year-to-date EBITE €22.3 million
    ABC reported as discontinued operation as of 30 September; divestment process under way
    EBITE at Branded is expected to increase in H2 2014 versus the second half of last year
    Ronald Merckx to be nominated for re-appointment as member of the Executive Board and CFO at next AGM in April
    CEO statement
    Christophe Barnouin (CEO) commented: "We continue to execute our strategy to transform Wessanen into a focused European player in healthy and sustainable food.

    Our brands growing profitably

    In Q3, strong sales of our own brands, on the back of new product launches and increased distribution, were translated into autonomous growth of over 7%. We invested more in marketing in the quarter to build our brands, for example airing TV commercials for Bjorg, Alter Eco, Krisprolls and Zonnatura. We will continue to invest in our brands to grow and strengthen their positions in our growing markets.

    Non-core divestments

    We have initiated the divestment process of ABC, which we aim to complete in the coming months. This should complete our transformation into a pure player in healthy and sustainable food.

    A unique contribution to sustainability

    By focusing our entire organisation and product portfolio exclusively on organic, fair trade, vegetarian and nutritional products, all teams at Wessanen contribute every day to one clear and unified goal, defined by our mission 'healthier food, healthier people, healthier planet'."

    Media, investor & analyst enquiries

    Carl Hoyer (VP Corporate Communications & Investor Relations)

    Phone +31 20 3122 140 / +31 6 123 556 58

    Carl.hoyer@wessanen.com


  2. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 07:21
    Discontinued operations
    ABC is classified as discontinued operations as of 30 September 2014. We have commenced a divestment process, which we expect to complete in the coming months. The divestment of French wholesaler Bio-Distrifrais is progressing. Based on the year-to-date performance, ABC is expected to be profitable in 2014. ABC reported net revenue of $32.6 million (Q3 2013: $37.9 million) and EBITE of $3.1 million (Q3 2013: $(2.7) million). The profit of discontinued operations, net of tax, amounted to €2.8 million, composed of a profit at ABC and a small loss at Bio-Distrifrais.

    Total Wessanen
    Profit increased to €5.7 million (Q3 2013: €3.7 million) as a result of increased profitability at continuing operations and a lower profitability at discontinued operations. Earnings per share rose to €0.07.
    At the end of September 2014, net cash has increased by €13.9 million to €21.3 million following cash from operations, a decrease in working capital and free cash flow from discontinued operations (net cash at 30 June: €7.4 million).
  3. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 08:00
    AMSTERDAM - Door dubbele groeicijfers van eigen merken als Zonnatura heeft Wessanen de omzet in het derde kwartaal met 6,7 procent zien groeien. Het nieuwe gezondheidsschap van Albert Heijn heeft daar aan bijgedragen.

    Draaide de biologische producent vorig jaar in het derde kwartaal een omzet van 98,6 miljoen euro, dit jaar bedroeg de verkoop 106,4 miljoen euro. Ook de winst was hoger, een stijging van 2 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat tot nu toe bedraagt 22,3 miljoen euro versus 17,2 miljoen euro in de eerste negen maanden van 2013.

    Gezondheidsschap
    Wessanen schrijft de omzetgroei met name toe aan haar eigen merken, waarvan er zes dubbele cijfers schreven. Daar horen Zonnatura en Clipper bij, samen met Tartex, Kallø, Allos en Whole Earth. De aanhoudende opmars van Zonnatura was de laatste maanden vooral gedreven door de introductie van dertig nieuwe producten en de lancering van een gezondheidsschap bij Albert Heijn in het derde kwartaal. Andere Nederlandse supermarkten zijn of gaan deze producten aan het introduceren en maken meer schapruimte vrij voor biologische voeding, aldus de fabrikant.

    Verdwijnt
    Een merk dat voorheen ook ‘double digits’ werd toegeschreven maar toch uit de schappen verdwijnt is Dr Schär. Per juli dit jaar is het glutenvrije label al niet meer te zien in natuurvoedingswinkels, in januari komend jaar zal het ook vertrekken uit de supermarkten. De gestaakte distributie in Nederland zal een verwachte impact op de omzet van 7 miljoen euro hebben, voorspelt Wessanen.
  4. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 08:01
    AMSTERDAM (AFN) - Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen heeft in het derde kwartaal een omzet van 106,4 miljoen euro behaald, wat neerkomt op een autonome groei van 6,7 procent op jaarbasis. Dat maakte de onderneming vrijdag bekend.

    Wessanen boekte een nettowinst van 5,7 miljoen euro, tegen 3,7 miljoen euro een jaar eerder. Het genormaliseerde operationele resultaat (ebite) kwam uit op 4,9 miljoen euro, tegen 3,6 miljoen euro in het derde kwartaal van 2013.

    Volgens topman Christophe Barnouin blijft de vraag naar gezond en duurzaam voedsel toenemen. In 2014 en in de jaren die komen voorziet Wessanen een groei van de markt met rond de 5 procent.

    Herbenoeming

    Voor dit jaar verwacht het bedrijf een hoger bedrijfsresultaat (ebite) dan in 2013. Daarnaast sprak Wessanen de verwachting uit dat het bedrijfsresultaat bij het onderdeel Branded in de tweede jaarhelft hoger zal uitvallen dan in de vergelijkbare periode vorig jaar.

    Het bedrijfsonderdeel ABC is per 30 september in de etalage gezet. Wessanen verwacht het verkoopproces de komende maanden af te ronden. ABC is op basis van de resultaten tot dusver dit jaar winstgevend.

    Wessanen maakte verder bekend dat het financieel directeur Ronald Merckx wil voordragen voor herbenoeming bij de komende aandeelhoudersvergadering in april 2015.
  5. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 08:39
    Wessanen zet ABC weer in de etalage

    Wessanen heeft de Amerikaanse drankenproducent ABC opnieuw in de etalage gezet. Dat heeft het Nederlandse natuurvoedingsbedrijf vrijdag bekendgemaakt bij de kwartaalcijfers. Het concern boekte in het derde kwartaal ruim acht procent meer omzet en de helft meer winst.
    Wessanen deed in 2011 en 2012 al twee pogingen om de Amerikaanse tak van de hand te doen. Beide keren werd de verkoop afgeblazen omdat een verkoop niet genoeg geld opleverde. Nu ABC naar verwachting over het gehele boekjaar weer winst maakt, wordt een nieuwe poging gedaan. Wessanen wil van ABC af om zich zo volledig op duurzaam en gezond voedsel te kunnen richten. Het verkoopproces moet in de komende maanden zijn afgerond.
    Het voedingsconcern boekte in het derde kwartaal een omzet van 106,4 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent. Hiervan kwam 4,2 procent door meer verkopen en 2,5 procent door hogere prijzen. Een gunstig valuta-effect door het pond voegde nog eens anderhalf procent meer omzet toe. Onder de streep hield Wessanen een winst over van 5,7 miljoen euro, tegen 3,7 miljoen euro een jaar eerder.
  6. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 11:03
    AMSTERDAM (AFN) - Wessanen wist in het derde kwartaal weer te verrassen en overtrof de verwachtingen. Dat stelde Rabobank vrijdag in een reactie op de kwartaalcijfers van het voedingsmiddelenbedrijf.

    Het genormaliseerde operationele resultaat (ebite) kwam uit op 4,9 miljoen euro, waar Rabobank rekende op 3,9 miljoen euro. Ook het bedrijfsresultaat bij ABC was met 3,1 miljoen dollar beter dan de verwachting van de marktvorsers. Ze handhaven hun buy-advies dan ook.

    Rabobank denkt de taxaties voor 2014 met meer dan 5 procent te gaan verhogen.

    Solide groei

    ING sprak van solide groei bij Branded. Wel wees de bank er op dat de ebite-consensus lag op 5,2 miljoen euro in plaats van de behaalde 4,9 miljoen euro. De bank haalt Wessanen van de Benelux least favourites-lijst af en hanteert een hold-advies.

    KBC herhaalde zijn buy-advies maar verhoogde het koersdoel van 4,90 euro naar 5,10 euro in een reactie. ,,Wij waren positief verrast door de solide omzetgroei'', zo gaven de kenners aan.

    Wessanen noteerde vrijdag omstreeks 9.35 uur 1 procent hoger op 4,77 euro.
  7. forum rang 6 SAHR-0310 24 oktober 2014 23:58
    H+ 2
    Een op het eerste gezicht goed kwartaalbericht van Wessanen die de groei in het kernbedrijf flink te pakken heeft. Inmiddels is het verkoopproces voor ABC gestart en dat zou een extra impuls kunnen geven. Het advies blijft bijkopen.

    Fabrikant van gezondheidsvoeding Wessanen heeft in het derde kwartaal de omzet autonoom bij de kernmerkproducten van ruim 7% geboekt. Dat is flink hoger dan de al fraaie 4,8% groei in het tweede kwartaal. De vraag naar gezondheidsvoeding zit dan ook stevig in de lift. Wessanen als geheel boekte een omzet van 106,4 mln. EUR, 6,7% meer dan vorig jaar. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat (ebite) steeg van 3,8 mln. EUR naar 4,9 mln. EUR. Het ebite van de merkproducten nam toe van 4,2 mln. EUR naar 5,5 mln. EUR. De in de verkoop staande ketens ABC en Bio-Distrifrais staan apart vermeld. ABC schreef zwarte cijfers en Bio-Distrifrais leed een klein verlies. De omzet bij ABC loopt nog wel altijd terug, maar de verwachting blijft dat ABC 2014 winstgevend afsluit. Wessanen verwacht in de tweede jaarhelft een hoger ebite resultaat voor de kernmerken.
  8. Broer Konijn 26 oktober 2014 22:01
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 26 oktober 2014 21:34:

    Wat verwachten jullie van de koers aankomende week?
    Ik verwacht verdere koersdoel verhogingen en een doorbraak van de € 5 grens. Onder voorwaarde dat het beursklimaat komende weken positief blijft. Richting jaareinde verwacht ik verdere stijging a.g.v. het 'buy the winners' effect. Wessanen is dit jaar één van de grootste stijgers.

    Hoorde op BNR Beurswatch een aardige analyse van Marc Langeveld van Antaurus die zeer positief is over Wessanen en een positie heeft genomen voor zijn fonds. Terug te luisteren op www.bnr.nl/radio/

    SAHR ik deel overigens je verbazing over zoals jij het noemt het 'ABC spel'. Heb daar een slecht gevoel over.
  9. forum rang 6 SAHR-0310 27 oktober 2014 17:53
    Wessanen heeft de omzet in het derde kwartaal van 2014 met 6,7 procent zien groeien. Wessanen schrijft de omzetgroei met name toe aan haar eigen merken. Diverse merken (Zonnatura, Clipper, Tartex, Kallø, Allos en Whole Earth) hebben namelijk zelfs dubbele groeicijfers mogen noteren. Uit het persbericht blijkt dat het bij de Albert Heijn geïntroduceerde 'gezondheidsschap' aan deze groei bij heeft gedragen.

    Ook zijn er dertig nieuwe producten van Zonnatura gelanceerd. De meeste nieuwe producten zijn gebaseerd op producten die in andere markten reeds succesvol zijn.
    Wessanen verwacht dat andere Nederlandse retailers deze nieuwe producten ook zullen gaan introduceren (voor zover ze dit nog niet gedaan hebben) en dat zij meer schapruimte gaan wijden aan biologische voedingsproducten.

    Onder het mom van 'wat is er met ons voedsel gebeurd?' zet Zonnatura haar succesvolle campagne voort, met 10 nieuwe tv-commercials, die elk een ander onderwerp hebben.
    Publicatiedatum: 27-10-2014
134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 7 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,36 +0,91%
EUR/USD 1,0661 +0,09%
FTSE 100 8.048,14 +0,30%
Germany40^ 17.957,60 +0,54%
Gold spot 2.300,59 -1,15%
NY-Nasdaq Composite 15.451,31 +1,11%

Stijgers

VIVORY...
+38,25%
ALLFUN...
+4,43%
PROSUS
+3,90%
Pharming
+2,56%
Philip...
+2,49%

Dalers

RANDST...
-6,14%
Akzo N...
-5,08%
NSI
-3,67%
Fugro
-1,20%
Arcelo...
-1,12%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links