Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 25 apr 2024 14:37
  • -0,180 (-3,14%) Dagrange 5,550 - 5,725
  • 165.325 Gem. (3M) 321,3K

TomTom 29sep t/m 05okt !!!

789 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 40 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. mjmj 1 oktober 2014 10:05
    quote:

    xynix schreef op 1 oktober 2014 06:36:

    Ik heb nog even zitten denken over die aparte short-move van BlueMountain. …..

    En als iets er vreemd uitziet is het meestal ook vreemd, totdat je een ander gezichtspunt hebt gevonden waarbij het minder vreemd wordt. Ik denk dat we hier aankijken tegen "Carla 2"..

    Dus nu maar via een andere "partner in crime"?

    Ik weet niet waarom er gestuurd wordt en door wie nou precies, maar ik weet wel zeker dat dit niks met normaal beleggen voor rendement te maken heeft. Net zo min als bij AKO vorig jaar. En mijn volgende conclusie is dat dit op de langere termijn eigenlijk goed nieuws is, want er is kennelijk een partij die geld wil uitgeven om te voorkomen dat de koers te ver oploopt.

    Maar het is wel verstandig om een strategie klaar te hebben liggen om te kunnen reageren op de rattenstreken die we op weg daar naar toe nog kunnen verwachten. Zoals die ZEEEEEER merkwaardige rit na de Q2-cijfers.

    AB voor je analyse!

    Koers moet dus gecontroleerd worden. Als ze hem uit de spot lights houden dan lukt dat makkelijker.
  2. forum rang 6 pwijsneus 1 oktober 2014 11:32
    quote:

    boemel schreef op 1 oktober 2014 11:16:

    Heb ergens gelezen in een rapport dat de free float ong. 15 % is.
    Gaat daarom BlueMountain short omdat de koers daardoor makkelijk te regelen is.

    Ik durf niet te zeggen hoe groot de free float exact is. Maar de eigenaren hebben krap 50% in handen (+/- 111.000.000 aandelen). Dan heb je nog dacht ik ongeveer 15 tot 20% wat in handen is van investeerders.

    Dus je houd ongeveer 30 tot 35% free float over.

    In theorie is het juist lastiger voor een partij om short te gaan bij een kleine free float. Omdat de effecten door de kleine f.f. groter zijn.

    Maar, je weet niet van wie het betreffende hedgefund zijn stukken verkrijgt. Misschien wel van de grootaandeelhouders.

    We weten overigens ook helemaal niet of de shortende partijen hun stukken wel dumpen, en coveren op de reguliere markt. Dit kan ook via een zogenaamde "dark pool":

    nl.wikipedia.org/wiki/Dark_pool

    Doorgaans weten deze hedgefundsen allerlei creatieve constructies om te opereren op de markt. De beweegredenen zijn vrijwel altijd speculatief, en hoeven niet per defenitie te betekenen dat ze vertrouwen hebben of niet in een bepaalde onderliggende waarde. Het is voor hun gewoon handel.

    TomTom is een kleine midkapper waar geen extreme volumes voorkomen, dus de positie van de hedgefundsen is hoogstwaarschijnlijk genomen uit fundamentele gronden, danwel handelen ze in opdracht van iemand.

    Dat laatste geloof ik niet zo in.

    Om complottheorieën niet al teveel te voeden zou het lekker zijn als er nieuws komt welke een krachtiger koerseffect heeft dan de shortende hedgefondsen (al dan niet geautomatiseerd) kunnen controleren.

    Het enige wat ik wel HEEL ERG opvallend vind is dat de zus van een werkneemster van TT International in de raad van commissarissen zit van TomTom. Dat ruikt niet, maar meurt aan alle kanten.

  3. [verwijderd] 1 oktober 2014 12:20
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 oktober 2014 11:32:

    [...]

    Ik durf niet te zeggen hoe groot de free float exact is. Maar de eigenaren hebben krap 50% in handen (+/- 111.000.000 aandelen). Dan heb je nog dacht ik ongeveer 15 tot 20% wat in handen is van investeerders.

    Dus je houd ongeveer 30 tot 35% free float over.

    In theorie is het juist lastiger voor een partij om short te gaan bij een kleine free float. Omdat de effecten door de kleine f.f. groter zijn.

    Maar, je weet niet van wie het betreffende hedgefund zijn stukken verkrijgt. Misschien wel van de grootaandeelhouders.

    We weten overigens ook helemaal niet of de shortende partijen hun stukken wel dumpen, en coveren op de reguliere markt. Dit kan ook via een zogenaamde "dark pool":

    nl.wikipedia.org/wiki/Dark_pool

    Doorgaans weten deze hedgefundsen allerlei creatieve constructies om te opereren op de markt. De beweegredenen zijn vrijwel altijd speculatief, en hoeven niet per defenitie te betekenen dat ze vertrouwen hebben of niet in een bepaalde onderliggende waarde. Het is voor hun gewoon handel.

    TomTom is een kleine midkapper waar geen extreme volumes voorkomen, dus de positie van de hedgefundsen is hoogstwaarschijnlijk genomen uit fundamentele gronden, danwel handelen ze in opdracht van iemand.

    Dat laatste geloof ik niet zo in.

    Om complottheorieën niet al teveel te voeden zou het lekker zijn als er nieuws komt welke een krachtiger koerseffect heeft dan de shortende hedgefondsen (al dan niet geautomatiseerd) kunnen controleren.

    Het enige wat ik wel HEEL ERG opvallend vind is dat de zus van een werkneemster van TT International in de raad van commissarissen zit van TomTom. Dat ruikt niet, maar meurt aan alle kanten.
    Wie weet is dit wel de verklaring voor deze zeer stinkende constructie? Jackie regelt het uitlenen in samenspel met Carla voor de grootaandeelhouders, die wel bereid zijn om Jackie daar een commissarissenloontje voor te betalen.

    Jackie bespreekt de timing en de omvang met de RvB en RvC en Carla regelt het verder in het Londense. Hebben de grootaandeelhouders toch nog wat inkomsten van hun ijzeren voorraad.

    Als dat echt zo zijn (en dat is denkbaar) dan dienen we toch echt rekening te houden met die "dirty Exit" als de tijd daarvoor rijp is. Misschien is die Exit wel uitgesteld om niet te vroeg de centjes op te hoeven lepelen in de ontwikkelfase, die dan bij gebrek aan manipulatiesmogelijkheden een aantal jaartjes 0 rendement zouden hebben opgeleverd.

    Ik vind het eng "denkbaar".
  4. [verwijderd] 1 oktober 2014 12:34
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 oktober 2014 11:32:

    [...]

    Ik durf niet te zeggen hoe groot de free float exact is. Maar de eigenaren hebben krap 50% in handen (+/- 111.000.000 aandelen). Dan heb je nog dacht ik ongeveer 15 tot 20% wat in handen is van investeerders.

    Dus je houd ongeveer 30 tot 35% free float over.

    In theorie is het juist lastiger voor een partij om short te gaan bij een kleine free float. Omdat de effecten door de kleine f.f. groter zijn.

    Maar, je weet niet van wie het betreffende hedgefund zijn stukken verkrijgt. Misschien wel van de grootaandeelhouders.

    We weten overigens ook helemaal niet of de shortende partijen hun stukken wel dumpen, en coveren op de reguliere markt. Dit kan ook via een zogenaamde "dark pool":

    nl.wikipedia.org/wiki/Dark_pool

    Doorgaans weten deze hedgefundsen allerlei creatieve constructies om te opereren op de markt. De beweegredenen zijn vrijwel altijd speculatief, en hoeven niet per defenitie te betekenen dat ze vertrouwen hebben of niet in een bepaalde onderliggende waarde. Het is voor hun gewoon handel.

    TomTom is een kleine midkapper waar geen extreme volumes voorkomen, dus de positie van de hedgefundsen is hoogstwaarschijnlijk genomen uit fundamentele gronden, danwel handelen ze in opdracht van iemand.

    Dat laatste geloof ik niet zo in.

    Om complottheorieën niet al teveel te voeden zou het lekker zijn als er nieuws komt welke een krachtiger koerseffect heeft dan de shortende hedgefondsen (al dan niet geautomatiseerd) kunnen controleren.

    Het enige wat ik wel HEEL ERG opvallend vind is dat de zus van een werkneemster van TT International in de raad van commissarissen zit van TomTom. Dat ruikt niet, maar meurt aan alle kanten.

    Als de koers in opdracht van wordt gedrukt, dan zit er vrijwel zeker een smerige delisting tegen een prikkie van 8-10 euro aan te komen. Met in de hoofdrol dan natuurlijk de exit-boeven en hun dirty bank.
    De andere hoofdrol is dan voor de zogenaamd op afstand geplaatste onafhankelijke beschermingsstichting die dan een zogenaamd onafhankelijke tweede dirty bank inschakelt voor een zogenaamd onafhankelijk fairness opinion. Die stichting is niet al te lang geleden op afstand geplaatst en daarmee wordt een gang naar de rechter voor de overige aandeelhouders bemoeilijkt. De second opinion is immers zogenaamd onafhankelijk.
  5. [verwijderd] 1 oktober 2014 12:39
    Ik heb laatst een artikel gelezen over de beursgang en exit van DE Master blenders.
    Dat Bennink bijna 100 miljoen heeft mogen cashen als dank voor bewezen diensten bij de exit. Dat was vanaf het begin natuurlijk de opzet en ik sluit niet uit dat zoiets ook bij tomtom aan de gang is.
  6. forum rang 6 pwijsneus 1 oktober 2014 12:52
    Het exit-scenario zoemt al jaren rondom TomTom. Gezien de shortposities en poppetjes op dubieuze plekken voed dit scenario alleen maar.

    Het zou allemaal best kunnen, maar we kunnen het toch niet aantonen.

    Als het gebeurt, gebeurt het.

    Maargoed, ik focus me meer op morgen en overmorgen. Ben benieuwd. Het zou erg sterk zijn als TomTom nu al wat marktaandeel van HERE op automotive gebied kan gaan afsnoepen.
  7. [verwijderd] 1 oktober 2014 14:10
    quote:

    oudgediende schreef op 1 oktober 2014 13:47:

    Nee, de koers moet zo ver mogelijk weg van breekpunt 6,40- 6,43
    De shorters doen inderdaad aardig hun best de laatste maand. Het lijkt een soort van jojo en nu is er zelfs een shortpartij zo ver moeten gaan dat ze zichtbaar zijn geworden.
    Toch gaat ze het niet lukken want er komt hoogstwaarschijnlijk zeer groot nieuws aan uit Parijs.
    En dan hebben we over een maandje ook nog de Q3-cijfers en de mogelijk forse outlookverhoging 2014.

    Mijn koersdoel voor dit jaar blijft nog steeds staan op ergens tussen de 8-10 euro. Een prikkie als je het vergelijkt met de huidige verborgen waarde van de assets van TomTom die per aandeel minimaal 40 euro is (kaarten 6 miljard, telematics 1 miljard, traffic 1 miljard, consumer 1 miljard = 9 miljard).
789 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 40 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links