Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

AF-KLM schrapt mogelijk Transaviaproject

Lees over dit aandeel ook

  1. 03 apr IATA: luchtvrachtvervoer blijft goed groeien 1
  2. 12 mrt Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 september 2014 14:28
    De juniac gaat dus toegeven! hij is niet de baas binnen het bedrijf, de vliegeniers bepalen de koers van het bedrijf....en hun eigen inkomsten.

    Transavia vliegt met verouderd materiaal in vergelijking met een van de vele lage kosten maatschappijen, net als Martinair laten verdwijnen omdat het simpelweg niet meer levensvatbaar is?

    Easyjet krijgt zijn eigen terminal op Schiphol, mooie zichtlocatie, minder taxien naar de meest gebruikte banen, ze groeien en gaan overheersen met jonge en gemotiveerde medewerkers, KLM-AF is oude economie....
  2. fondu 23 september 2014 17:26
    De Franse staat bepaalt dus met 15,8% (is dit juist?) van de aandelen nog steeds het beleid. Frankrijk is nog een ouderwets vakbondsland, Air France-KLM had natuurlijk al lang een strategie moeten hebben om zich niet te laten chanteren door haar elitaire piloten. Straks moet er weer bij KLM gesneden worden (denk aan Hoogovens). Het ziet er nu naar uit (denk aan Renault Vilvoorde) dat uitbreiding van Transavia (buiten Frankrijk en Nederland) onder druk van de pilotenstaking wordt vervangen door uitbreiding van een Franse prijsvechter, een keuze dus voor Franse werkgelegenheid. Zo gaat dat in een een centralistisch en door een politieke elite geleid land. Niks vrijheid voor de particuliere ondernemer. Straks komt het staatsbedrijf EDF wel in Nederland de krenten opkopen van onze energiebedrijven, terwijl EDF zelf kan niet door een buitenlandse partij kan worden overgenomen. Beetje hypocriet of zijn wij te onnozel?
  3. watergeus 23 september 2014 17:30
    Bij easyjet kun je binnenkort staan aan van die lussen als in de bus met je rugzakje op waarvoor je per kilo hebt moeten betalen. Als je na een uur pijn krijgt in je voeten mag je zitten voor 10 euro per uur. en als je wat wilt drinken, minimaal 4 euri per drankje moet je ook zitten want staand mag je niet drinken. Wat een nieuwe economie van die jeugdige armoedzaaiers.
  4. [verwijderd] 23 september 2014 18:01
    Voor vluchten tot 100 minuten(de lage kosten maatschappijen dus) wordt dat wel de toekomst: veredelde fietszadels, plafondlussen, mini-bushokjes voor staand een persoons.

    Going up, going down, goodby....18,50 euro naar London of Parijs, nog een enorm stuk braakliggend terrein.

    Dat fabrieksbroodje kaas bij KLM doet dan alleen al 35 euro....daar zit dus echt NIEMAND meer op te wachten!

    Vliegtuigen zonder cockpitbemanning, er worden al proeven mee gedaan...
  5. [verwijderd] 23 september 2014 18:05
    Er is helemaal geen synergie tussen KLM en AF. ze zitten in elkaars vaarwater.
    KLM kan alleenstaand best gezond worden als het zich aanpast aan de arbeidsmarkt, enorm zakken met de luxe lonen dus.

    Als Eurling morgen gaat hinten op "zelfstandig verder"...koers +12%

    Die Fransman mag toch ook van alles roepen....
  6. forum rang 9 josti5 24 september 2014 09:37
    De Franse minister van transport zegt dat de Transaviaplannen van de baan zijn, Air France ontkent dat weer - het spel is op de wagen, en uiteindelijk zal de hele uitrol van Transavia niet doorgaan, maar zal Air France een eigen prijsvechter 'kopen', en vanuit Parijs gaan vliegen.
    Het is allemaal zooo doorzichtig - het lijkt de Nederlandse regering met z'n proefballonnetjes wel!
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Air France-KLM

9,880 18 apr
+0,396 +4,18%
Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links