Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Ukraine

16.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 386 387 388 389 390 ... 821 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Chiddix 21 september 2014 12:17
    quote:

    uitvreter schreef op 21 september 2014 12:07:

    [...]

    Bij de meeste nabestaanden leeft deze vraag,; waarom vlogen er nog steeds passagiersvliegtuigen over oorlogsgebied.
    Amerika vloog er al niet meer over heen.

    www.eurocockpit.be/stories/20140723/e...
    Er werd al maanden geschoten op alles wat beweegt in de lucht maar men bleef vrolijk voortvliegen over oorlogsgebied. Naief om te denken, dat raketten geen hoger bereik hadden dan 5 km.
  2. [verwijderd] 21 september 2014 13:41
    quote:

    Chiddix schreef op 21 september 2014 12:17:

    [...]

    Er werd al maanden geschoten op alles wat beweegt in de lucht maar men bleef vrolijk voortvliegen over oorlogsgebied. Naief om te denken, dat raketten geen hoger bereik hadden dan 5 km.
    Het blijft een raadsel waarom andere landen wel de informatie hadden dat het onverantwoord was over het bewuste gebied te vliegen en bv Nederland niet.
    Het is toch sowieso verkeerd of zelfs een overtreding om over oorlogsgebied te vliegen. Gewoon 50/100 km zuidelijker of noordelijker om vliegen en je had alle risico uitgesloten. Afijn, dat zal naar ik hoop allemaal duidelijk worden in het eindrapport.
  3. forum rang 6 Chiddix 21 september 2014 14:16
    quote:

    uitvreter schreef op 21 september 2014 13:41:

    [...]

    Afijn, dat zal naar ik hoop allemaal duidelijk worden in het eindrapport.
    Nee hoor, er komt niets in het eindrapport daarover. Nederland voelt zich niet verantwoordelijk voor de ramp. Anders had dat wel in het voorlopig rapport gestaan.
    Blijft merkwaardig , dat de VS een andere route nam tijdens het conflict in de Oekraine.
    Je zou eigenlijk verwachten, dat men op Schiphol eens aan de Amerikanen zou vragen, waarom vliegen jullie niet over Donetsk?
    Kan ook zijn , dat de Yankees vroegen, waarom blijven jullie over Donetsk vliegen en maatschappijen antwoorden, we besparen 500 euro brandstof.
    En de Amerikanen zeiden, succes ermee.
  4. forum rang 6 Chiddix 21 september 2014 14:54
    De eerste vraag in de rechtbank luidt, werd er over vijandelijk gebied gevlogen?
    Tweede vraag, heeft u garanties afgegeven voor veiligheid burgerluchtvaart boven Donetsk?
    Derde vraag, hebt u enig idee met welk soort raketten enkele vliegtuigen van u uit de lucht geschoten werden voor de ramp met de MH17 plaatsvond?
    Maak mij een voorstelling hoe het in een rechtzaak aan toe gaat tussen rechters en advokaten in de rechtzaak ,die tegen de Oekraine nu is aangespannen.
  5. [verwijderd] 21 september 2014 14:54
    quote:

    Chiddix schreef op 21 september 2014 14:16:

    [...]

    Nee hoor, er komt niets in het eindrapport daarover. Nederland voelt zich niet verantwoordelijk voor de ramp. Anders had dat wel in het voorlopig rapport gestaan.
    Blijft merkwaardig , dat de VS een andere route nam tijdens het conflict in de Oekraine.
    Je zou eigenlijk verwachten, dat men op Schiphol eens aan de Amerikanen zou vragen, waarom vliegen jullie niet over Donetsk?
    Kan ook zijn , dat de Yankees vroegen, waarom blijven jullie over Donetsk vliegen en maatschappijen antwoorden, we besparen 500 euro brandstof.
    En de Amerikanen zeiden, succes ermee.
    Hoe kwamen die amerikanen aan de info over het gevaar in het betreffende oorlogsgebied. Was het hun eigen info/inschatting of kregen ze info van Ukraine?
    Vooral wat betreft de aanwezigheid van het BUK lanceersysteem.
    Als Ukr die info wel aan de USA doorspeelde en niet aan bv Nederland dan kun je de Ukraine iig nalatigheid ten laste leggen, me dunkt.

    Zo is het waarschijnlijk gegaan bij Airfrance/Klm; er is wel enig gevaar boven Oost Ukraine maar Ukr gaf toestemming om over het gebied te vliegen en tevens leverde dat idd kostenbesparing op. Airfrance/Klm moet toch ook geweten hebben dat oa de amerikanen dat gebied meden...?!
  6. [verwijderd] 21 september 2014 15:26
    quote:

    uitvreter schreef op 21 september 2014 12:07:

    [...]

    Bij de meeste nabestaanden leeft deze vraag,; waarom vlogen er nog steeds passagiersvliegtuigen over oorlogsgebied.
    Amerika vloog er al niet meer over heen.

    www.eurocockpit.be/stories/20140723/e...
    Het wordt wel steeds lastig vliegen.
    je zou zeggen, zoveel mogelijk boven zee vliegen en heel veel landen helemaal mijden

    gewoon minder vliegen, voortaan thuis blijven!
    en meer via de skype, en you tube.
    vooral oorlog voeren uitsluitend op de pc met oorlogsspelletjes .
    onthoofdingen, seperatistje spelen, poetje spelen, obamaatje pesten ....

    misschien kan men dan na de spelletje eer normaal doen?
  7. [verwijderd] 21 september 2014 18:45
    Wat Oekraine betreft was het luchtruim veilig. De seperatisten hadden geen vliegtuigen en geen raketten om iets boven de 10km uit de lucht te schieten.

    Dus Oekraine was niet van plan om hun BUK systemen in te zetten en dat hebben ze dus ook niet gedaan.

    Dat Oekraine niet heeft gewaarschuwd is dus weer een aanwijzing dat zij MH17 niet hebben neergehaald.

    Blijft maar 1 partij over die het gedaan heeft.....
  8. forum rang 6 haas 21 september 2014 19:48
    DE EU-POLITIEK HEEFT NAAR KLASSIEKE METHODES GEGREPEN: BEETJE WEGGOOIEN,BEETJE DE BOEREN LATEN LIJDEN EN .............BEETJE VERGOEDEN>> DE PRODUKTEN TEN SPIJT !
    En de burgers in Oekraine zitten zonder !
    beter ware het dat vrachtwagens op kosten van EU de groentes hadden gebracht naar west-Oekraine ???????????

    =====================================================================
    Delikatessen für Weißrussland: "Danke, Wladimir Putin!"

    Französischer Käse, Schokolade aus Belgien und der Schweiz, Kandiszucker aus Deutschland, echte italienische Pasta und sogar französisches Katzenfutter - Weißrusslands Bürger entdecken derzeit europäische Delikatessen. Mit dem Einfuhrverbot für Lebensmittel aus der EU zwang der russische Präsident Wladimir Putin die Exporteure, sich neue Ziele zu suchen. Nun füllen sie die Supermarktregale in Weißrussland.

    "Danke, Wladimir Putin!", sagt der Ingenieur Wladimir Nesterowitsch und kauft seinem Sohn eine Packung italienisches Gebäck für umgerechnet 1,70 Euro in einem Supermarkt in Minsk. Solche Importgüter gab es früher nur in ausgewählten Feinkostläden zu Preisen, die drei- oder viermal so hoch waren wie in Europa. Somit waren sie für die meisten der 9,5 Millionen Weißrussen unerschwinglich. Doch durch Russlands Embargo-Antwort auf die Sanktionen des Westens kommen massenhaft Parmesan, Camembert und spanischer Schinken zum weißrussischen Nachbarn und lassen die Preise sinken.
  9. [verwijderd] 22 september 2014 09:19
    Rapport: Zo schoot Oekraïense jet MH17 neer
    joostniemoller.nl/2014/09/rapport-zo-...

    De Russische ingenieurs keken ook nog eens naar de optie van een Buk-M1. Ze onderzochten daarbij wat er te horen en te zien zou zijn geweest bij de lancering van een raket vanaf een Buk M1 installatie. (Deze is, zoals bekend, van Russische makelij, dus ze waren daartoe in principe goed in staat.) Wat gebeurt er bij de lancering vanaf een Buk-M1? Allereerst ontstaat er een gigantische herrie gedurende de lancering. De explosie vanaf de Buk-M1 is tot op 10 kilometer hoorbaar. Het oorverdovende geluid van de raket blijft klinken tot op 3000 meter hoogte. Er ontstaat tegelijk een condensbaan in de lucht, als gevolg van de verbranding door de raketmotor. Deze baan blijft ongeveer tien minuten hangen. Tenslotte klinkt er nog een explosie als de raket vlak in de buurt van het doel ontploft.

    Een lancering vanaf een Buk M1 installatie gaat met andere woorden niet onopgemerkt voorbij.

    Maar er is, stellen de ingenieurs, geen enkele getuigenis van een lancering vanaf een Buk-M1! Geen verhalen erover, geen foto’s, geen filmpjes, niets. Dat is vreemd want er verschijnen op internet voortdurend video en foto beelden van geweldsincidenten in Oost-Oekraïne:
  10. [verwijderd] 22 september 2014 09:26
    quote:

    haas schreef op 21 september 2014 19:48:

    DE EU-POLITIEK HEEFT NAAR KLASSIEKE METHODES GEGREPEN: BEETJE WEGGOOIEN,BEETJE DE BOEREN LATEN LIJDEN EN .............BEETJE VERGOEDEN>> DE PRODUKTEN TEN SPIJT !
    En de burgers in Oekraine zitten zonder !
    beter ware het dat vrachtwagens op kosten van EU de groentes hadden gebracht naar west-Oekraine ???????????

    =====================================================================
    Delikatessen für Weißrussland: "Danke, Wladimir Putin!"

    Französischer Käse, Schokolade aus Belgien und der Schweiz, Kandiszucker aus Deutschland, echte italienische Pasta und sogar französisches Katzenfutter - Weißrusslands Bürger entdecken derzeit europäische Delikatessen. Mit dem Einfuhrverbot für Lebensmittel aus der EU zwang der russische Präsident Wladimir Putin die Exporteure, sich neue Ziele zu suchen. Nun füllen sie die Supermarktregale in Weißrussland.

    "Danke, Wladimir Putin!", sagt der Ingenieur Wladimir Nesterowitsch und kauft seinem Sohn eine Packung italienisches Gebäck für umgerechnet 1,70 Euro in einem Supermarkt in Minsk. Solche Importgüter gab es früher nur in ausgewählten Feinkostläden zu Preisen, die drei- oder viermal so hoch waren wie in Europa. Somit waren sie für die meisten der 9,5 Millionen Weißrussen unerschwinglich. Doch durch Russlands Embargo-Antwort auf die Sanktionen des Westens kommen massenhaft Parmesan, Camembert und spanischer Schinken zum weißrussischen Nachbarn und lassen die Preise sinken.
    Poetin als Sinterklaas. DeEu als sinterklaas. De wolf in schaapskleren heeft vele gedaanten.
    ( maar ik trap er niet in)

    Maaruh, die chocolade kan evengoed uit de fabriek van Porosjenko zijn hoor.
    Kan daar een diepgaand onderzoek naar worden ingesteld door alweer een commissie van choco-zwaargewichten.
  11. [verwijderd] 22 september 2014 09:50
    quote:

    Dream*On schreef op 22 september 2014 09:19:

    Rapport: Zo schoot Oekraïense jet MH17 neer
    joostniemoller.nl/2014/09/rapport-zo-...

    De Russische ingenieurs keken ook nog eens naar de optie van een Buk-M1. Ze onderzochten daarbij wat er te horen en te zien zou zijn geweest bij de lancering van een raket vanaf een Buk M1 installatie. (Deze is, zoals bekend, van Russische makelij, dus ze waren daartoe in principe goed in staat.) Wat gebeurt er bij de lancering vanaf een Buk-M1? Allereerst ontstaat er een gigantische herrie gedurende de lancering. De explosie vanaf de Buk-M1 is tot op 10 kilometer hoorbaar. Het oorverdovende geluid van de raket blijft klinken tot op 3000 meter hoogte. Er ontstaat tegelijk een condensbaan in de lucht, als gevolg van de verbranding door de raketmotor. Deze baan blijft ongeveer tien minuten hangen. Tenslotte klinkt er nog een explosie als de raket vlak in de buurt van het doel ontploft.

    Een lancering vanaf een Buk M1 installatie gaat met andere woorden niet onopgemerkt voorbij.

    Maar er is, stellen de ingenieurs, geen enkele getuigenis van een lancering vanaf een Buk-M1! Geen verhalen erover, geen foto’s, geen filmpjes, niets. Dat is vreemd want er verschijnen op internet voortdurend video en foto beelden van geweldsincidenten in Oost-Oekraïne:
    Is een filmscenario, teveel verzinsels. Veel kun je zo weerleggen.

    Wacht maar tot de metalen deeltjes zijn geanalyseerd, dan kan dat rapport ook de prullenbak in.
  12. [verwijderd] 23 september 2014 09:19
    This is an excellent detailed analysis of the MH17 tragedy by the Russian Union of Engineers which quite frankly illustrates how heavily censored the Dutch “report” is.

    #MH17 The firing of a BUK missile can be heard for up to 5KM away and leaves behind a vapor trail. None were reported www.vineyardsaker.co.nz/2014/09/18/ma...
  13. [verwijderd] 23 september 2014 11:01
    quote:

    Dream*On schreef op 23 september 2014 09:19:

    This is an excellent detailed analysis of the MH17 tragedy by the Russian Union of Engineers which quite frankly illustrates how heavily censored the Dutch “report” is.

    #MH17 The firing of a BUK missile can be heard for up to 5KM away and leaves behind a vapor trail. None were reported www.vineyardsaker.co.nz/2014/09/18/ma...
    kickerdaily.com/pictures-trail-of-sa-...
  14. [verwijderd] 23 september 2014 11:16
    quote:

    Dream*On schreef op 23 september 2014 11:09:

    Op zo'n slechte resolutie kan een kind van 6 die wolkjes er nog in fotoshoppen.
    Als dit een echte foto was geweest dan had Obama al lang een persconferentie gegeven om dit 'bewijs' te tonen.
    Wacht jij het onderzoek maar af en zal je zien dat de SA-11 vanuit het separatistengebied (toenmalig) is afgeschoten.
    Mijn berekeningen falen niet :-)
  15. [verwijderd] 23 september 2014 11:36
    quote:

    Dream*On schreef op 23 september 2014 11:09:

    Op zo'n slechte resolutie kan een kind van 6 die wolkjes er nog in fotoshoppen.
    Als dit een echte foto was geweest dan had Obama al lang een persconferentie gegeven om dit 'bewijs' te tonen.
    Dat is een gezonde opmerking.

    Maar ik zou graag zien dat je net zo sceptisch was over de websites waarvan jij de links hier post.
  16. forum rang 4 New dawn 23 september 2014 12:00
    De resolutie van de foto is normaal en hij is ook scherp. Op deze website
    kun je dat zien. Maar we moeten afwachten, het spoor kan van alles zijn.
    Websites hebben meestal nooit foto's met het het aantal pixels wat een camera aanmaakt. Dat wordt gereduceerd om ruimte te besparen.

    www.interpretermag.com/evidence-revie...
  17. forum rang 6 Chiddix 23 september 2014 12:01
    quote:

    KOS schreef op 23 september 2014 11:16:

    [...]

    zal je zien dat de SA-11 vanuit het separatistengebied (toenmalig) is afgeschoten.
    Mijn berekeningen falen niet :-)
    Eerst moet men met bewijsmateriaal komen(fragmenten) , dat het een BUK raket was.
    Daarna moet bewijs verzameld worden waar die raket omhoog is geschoten.
    Dat zal niet eenvoudig zijn.
    Normaal gesproken heeft de Oekraine geen BUK raketinstallatie naar Oost-Oekraine vervoerd aangezien de separatisten geen vliegtuigen hadden.
    Tenzij je de ander in een verkeerd daglicht wil stellen en de wereldopinie wil beinvloeden.
    Daarnaast vraagt Rusland opheldering over Oekrainse gevechtsvliegtuigen in de buurt van de MH17. Kiev zwijgt tot nu toe.
    Tot op heden denk ik, dat de separatisten per ongeluk de MH17 geraakt hebben.
    Maar wie burgerluchtvaart over oorlogsgebied stuurt, is ook verantwoordelijk voor de ramp.
  18. [verwijderd] 23 september 2014 12:10
    quote:

    Chiddix schreef op 23 september 2014 12:01:

    [...]

    Maar wie burgerluchtvaart over oorlogsgebied stuurt, is ook verantwoordelijk voor de ramp.
    Luchtruim boven 10km was gewoon veilig. Er was geen aanleiding om te zeggen dat dat niet zo was.

    Misschien als de russen hadden toegegeven dat ze actief waren in oost Oekraine, had Oekraine het luchtruim wel gesloten want de Russen kunnen wel iets op 10km uit de lucht halen.
16.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 386 387 388 389 390 ... 821 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0644 -0,25%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,10%
Gold spot 2.379,37 +0,78%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links