Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

15 tm 21 september 2014: Het Verlossende Nieuws + De Verlossende Stijging +De Afronding

566 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 september 2014 21:38
    quote:

    gerard_ecb schreef op 16 september 2014 21:19:

    [...]
    Morgen weer naar de 6,20 en wellicht hoger. Moet je nagaan als de VW deal doorkomt wat er gaat gebeuren. Dan is denk het koersdoel van 7,40 heel snel gehaald.

    Grtz
    Dat denk ik ook. We zien nu dat de kwartjes opeens beginnen te vallen. Bij Rabo, ABN, en zelfs bij RTLz begint het besef (eindelijk) door te dringen dat TomTom ijzersterk bezig is. Aan het aandeel kan je je op deze koers nooit een buil vallen.

    @ Marie ,
    Was me zelf nooit opgevallen.
  2. [verwijderd] 16 september 2014 21:41
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 16 september 2014 21:38:

    [...]
    Dat denk ik ook. We zien nu dat de kwartjes opeens beginnen te vallen. Bij Rabo, ABN, en zelfs bij RTLz begint het besef (eindelijk) door te dringen dat TomTom ijzersterk bezig is. Aan het aandeel kan je je op deze koers nooit een buil vallen.

    @ Marie ,
    Was me zelf nooit opgevallen.
    Ik zeg wel ALS de VW deal doorgaat. Want mss heeft onze man van Linkedin het niet zo goed gedaan. Want het bericht omtrent Inrix dat weet ik allemaal ze net nog niet.
    Maar als het goed is gaat daar snel duidelijkheid in komen.
    Grtz
  3. battumboy 16 september 2014 22:07
    De nieuwe TomTom PRO: ontdek het op onze stand tijdens ICT & Logistiek 2014

    Geachte heer/mevrouw,
    De vakbeurs ICT & Logistiek is hét platform voor ICT-toepassingen en -diensten in de logistieke keten. Naast een compleet expositieaanbod, biedt de beurs u een inspirerend inhoudelijk programma. ICT & Logistiek vindt plaats op 29 en 30 oktober in de Jaarbeurs Utrecht. U vindt ons op standnummer D081. 
    Tijdens ICT & Logistiek presenteren we u met trots onze splinter nieuwe driver terminals. De TomTom PRO-serie driver terminals zijn ontwikkeld voor professionele toepassingen en kunnen worden gebruikt als zelfstandig navigatiesysteem en voor algeheel fleet management bij verbinding met WEBFLEET®. 
    Ontdek de TomTom PRO serie driver terminals en WEBFLEET, onze SAAS fleet management oplossing die garant staat voor:
    24/7 inzicht in de locaties en bewegingen van uw medewerkers en voertuigen
    Besparing op brandstof, onderhoud en schades dankzij rijstijlanalyse
    Integratie van back office software voor een optimale planning en order workflow
    Veilige en betrouwbare dataopslag volgens ISO 27001 normering
    Mis het niet. Aanmelden voor ICT & Logistiek doet u hier.
    Met vriendelijke groet,
    TomTom Telematics
    PS: Bezoek ook ons seminar rond brandstofbesparing in het Transport en logistiek theater dat zowel op 29 als 30 oktober plaats vindt van 14:15 tot 14:45.
  4. [verwijderd] 16 september 2014 22:59
    Adobe weer mooi, 0,5 mio abonnees erbij. Het model - geen producten meer verkopen, maar diensten - is bij TomTom toch lastig gebleken. Mensen kopen liever 1 keer een PND voor 250 euro met daarbij onbeperkt kaarten en traffic bij de prijs inbegrepen. Bij Adobe betaal je niet meer voor een softwarepakket, maar betaal je een bedrag per maand voor het gebruik, inclusief updates.

    De waardering kunnen we ook wat van leren: 28 cent adjusted winst voor Adobe in afgelopen kwartaal. Laat het eens op 1,10 dollar uitkomen.

    Dan heeft Adobe een koers-winst verhouding van 65. (!) Ik weet wel dat daar allerlei redenen voor zijn, hun ijzersterke positie in een aantal bedrijfstakken. Geen designer die zonder Adobe werkt.

    www.iex.nl/Nieuws/ANP_ANP-160914-349/... www.iex.nl/Aandeel-Koers/350016916/Ad...

    Toch zie ik wel een analogie met TomTom. De positie in traffic is inmiddels heel sterk, Inrix bijna over het randje heen geduwd. Zij hebben nu "een infuus toegeworpen gekregen" (mooie beeldspraak die ik las). En de positie in maps is ook sterk. Nauwe relatie met Apple en een realtime mapmaking platform dat bijna klaar is.

    Nu tomtom nog naar een k/w van 65! ;-)
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 16 september 2014 23:04
    quote:

    xynix schreef op 16 september 2014 16:27:

    BDB, ik snap soms niet goed waarom jij soms zo "bozig" tegen Justin doet, terwijl die zich als geen ander uitslooft om dit forum voortdurend levendig te houden. Volgens mij is dat iets wat bij jou diep zit, waarbij jij Justin associeert met iemand uit je verleden.
    ...
    Xynix, in dit geval snap ik jou omgekeerd ook niet goed. Ik ben recentelijk wel eens onaardig naar Justin geweest, maar mijn post van vandaag 16.01u was volgens mij puur inhoudelijk en correct. Justin heeft daar vervolgens reëel en niet beledigd of zo op gereageerd.
    Ik associeer Justin alleen met Justin: iemand die 'alles' weet over TT, in de breedte iig veel meer dan ik.

    Tenslotte, ook aan anderen die zich wel eens ergeren: stijlen zijn persoonlijk, maar ik poog het in mijn posts wel altijd over inhoudelijke dingen te hebben (een enkel kort grapje af en toe daargelaten).
  6. [verwijderd] 16 september 2014 23:06
    quote:

    gerard_ecb schreef op 16 september 2014 21:41:

    [...]
    Ik zeg wel ALS de VW deal doorgaat. Want mss heeft onze man van Linkedin het niet zo goed gedaan. Want het bericht omtrent Inrix dat weet ik allemaal ze net nog niet.
    Maar als het goed is gaat daar snel duidelijkheid in komen.
    Grtz
    Je bent een echte nieuwkomer Gerard ;-)

    Een deal met Volkswagen zou gaan om verkeersinformatie in China. Daar heeft TomTom een joint venture met het bedrijf Autonavi. Autonavi levert data en TomTom maakt er verkeersinformatie van.

    Het gerucht dat TomTom dit gaat leveren staat los van dat LinkedIn profiel, maar komt van een forumlid hier, die wel vaker iets voorspelt, dat vervolgens ook uitkomt. (insider dus).

    TomTom levert al aan Audi in China
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

  7. [verwijderd] 16 september 2014 23:13
    quote:

    *Justin* schreef op 16 september 2014 23:06:

    [...]

    Je bent een echte nieuwkomer Gerard ;-)

    Een deal met Volkswagen zou gaan om verkeersinformatie in China. Daar heeft TomTom een joint venture met het bedrijf Autonavi. Autonavi levert data en TomTom maakt er verkeersinformatie van.

    Het gerucht dat TomTom dit gaat leveren staat los van dat LinkedIn profiel, maar komt van een forumlid hier, die wel vaker iets voorspelt, dat vervolgens ook uitkomt. (insider dus).

    TomTom levert al aan Audi in China
    corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

    Aha uit alle Posts maakte ik op dat er een deal met VW op handen is en dat deze binnenkort bekend gemaakt wordt. Ik denk ook dat hier, zeker vandaag, steeds op gehamerd is, want er werden ook omzetten bij genoemd die niet misselijk waren.
    Dat Linkedin profilel, dat zal een interpretatie van mijn kant zijn.

    Afijn ik blijf het lekker volgen en ik verwacht dat we morgen weer een horde kunnen nemen en dat we lekker in de uptrend blijven.

    Fijne avond
  8. [verwijderd] 17 september 2014 00:12
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 september 2014 23:04:

    [...]

    Xynix, in dit geval snap ik jou omgekeerd ook niet goed. Ik ben recentelijk wel eens onaardig naar Justin geweest, maar mijn post van vandaag 16.01u was volgens mij puur inhoudelijk en correct. Justin heeft daar vervolgens reëel en niet beledigd of zo op gereageerd.
    Ik associeer Justin alleen met Justin: iemand die 'alles' weet over TT, in de breedte iig veel meer dan ik.

    Tenslotte, ook aan anderen die zich wel eens ergeren: stijlen zijn persoonlijk, maar ik poog het in mijn posts wel altijd over inhoudelijke dingen te hebben (een enkel kort grapje af en toe daargelaten).

    Stijlen zijn belangrijk, ik lees Justin ook met belangstelling, maar zijn toon en onuitputtelijke volhardendheid op dit forum zet mij vaak aan het denkem. Pionnetje?????
  9. [verwijderd] 17 september 2014 08:23
    Jongens (en meisjes), ik word oprecht blij van de eerste berichtjes over Bridge-implementaties die nu eindelijk beginnen op te duiken. De aanstaande IAA vanaf volgende week vrijdag, voor vrachtvervoer, zou wel eens mooi nieuws kunnen gaan brengen.

    We zijn namelijk gewend om reikhalzend uit te kijken naar lanceringen in het personenauto segment. Maar het zou ook echt heel interessant zijn als er bridges zouden worden aangeboden bij 2015 modellen van ik noem de Mercedes Vito/Sprinter, trio Vivaro/Trafic/Primastar en hun grotere broers. Helemaal mooi zou zijn als Volkswagen met Transporter/Crafter/Caddy-modellen met "Bridge aboard" zouden komen, omdat dat de zorgen over de aanstaande VAG-deal zou wegnemen.

    Zo'n aankondigingen zouden in dubbele zin wel eens minstens zo interessant kunnen zijn dan een relatief kleine personenwagenannoncering omdat:

    • Het bestelwagen segment qua telematica nog zwaar onder gepenetreerd is. Als je je daar de komende tijd als overtuigende marktleider weet te vestigen krijg je een sneeuwbal effect in een bijzonder interessante markt.
    • TomTom hoeft niet persé de hoofdprijs te vragen voor het kastje, want de hoofdverdienste gaat lopen via de bijbehorende Webfleet abonnementen en de mooie extra vloot aan kwaliteit-probes die ontstaat. Bovendien is het zo dat wanneer je jezelf stevig weet te verankeren in de logistieke processen van het bestelsegment niet alleen de churn-rates spectaculair laag zullen zijn, maar ook de aanwas via mond-tot-mond reclame (bedrijfsverenigingen, trotse "pioniers") helpt om snel marktleider te worden. Door de kostenvoordelen heeft TomTom pricing power en kan het er voor kiezen om snel marktaandeel te "kopen" via een aggressieve prijsstelling. Als ze de abonnementsaanwas tot 10% boven het marktgemiddelde weten op te krikken werkt dat door in zowel de omzet/winst als de multipliers die worden toegepast voor een waardebepaling bij een eventuele IPO van TTT (of due diligence van TomTom als geheel).

    Ik ben gisteren overigens grotendeels op mijn schreden teruggekeerd en ben weer volle bak aan boord. Alex wordt bijzonder blij van mij qua transactiekosten, maar dankzij de kortstondige dip van gisteren heb ik er ook na transactiekosten nog een zakcentje aan over gehouden. Het "gevaar van goed nieuws" was me toch te groot. En eigenlijk schat ik de Porsche move na wat denken toch meer tactisch (second source supplier, onderhandelingsdruk richting TomTom, opportunisme rond mogelijke HERE-INRIX overname?) dan fundamenteel strategisch in. Volkswagen kan zich gewoon niet veroorloven om nog jaren te gaan modderen voordat ze INRIX los van de rest van de wereld in het zadel zouden hebben geholpen.
  10. [verwijderd] 17 september 2014 08:43
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 september 2014 23:04:

    [...]
    Xynix, in dit geval snap ik jou omgekeerd ook niet goed. Ik ben recentelijk wel eens onaardig naar Justin geweest, maar mijn post van vandaag 16.01u was volgens mij puur inhoudelijk en correct. Justin heeft daar vervolgens reëel en niet beledigd of zo op gereageerd.
    Ik associeer Justin alleen met Justin: iemand die 'alles' weet over TT, in de breedte iig veel meer dan ik.

    Tenslotte, ook aan anderen die zich wel eens ergeren: stijlen zijn persoonlijk, maar ik poog het in mijn posts wel altijd over inhoudelijke dingen te hebben (een enkel kort grapje af en toe daargelaten).
    Prima reactie. AB. Ik ben wel de laatste om commentaar te hebben op een uitgesproken stijl. Ik wilde puur een signaaltje afgeven dat we elkaar denk ik blij maken als we in "kwaliteitsposts" respectvol naar elkaar zijn. Misschien heb ik het verkeerde "incident" aangegrepen.
  11. [verwijderd] 17 september 2014 08:56
    quote:

    gerard_ecb schreef op 16 september 2014 23:13:

    [...]
    Aha uit alle Posts maakte ik op dat er een deal met VW op handen is en dat deze binnenkort bekend gemaakt wordt. Ik denk ook dat hier, zeker vandaag, steeds op gehamerd is, want er werden ook omzetten bij genoemd die niet misselijk waren.
    Dat Linkedin profilel, dat zal een interpretatie van mijn kant zijn.

    Afijn ik blijf het lekker volgen en ik verwacht dat we morgen weer een horde kunnen nemen en dat we lekker in de uptrend blijven.

    Fijne avond
    Die genoemde omzetten die niet misselijk waren zou ik met een korreltje zout nemen. Als tomtom echt volkswagen weet te schaken dan zou dat top zijn en zeker goed voor omzet en winst. Alleen de forum deelnemer waar jij op doelt komt dan direct met miljarden omzet. Als dat zo zou zijn, dan zou nokia nu miljarden omzet uit vw halen. Wat niet wegneemt dat er veel te winnen is, niet alleen omdat steeds meer auto's navigatie krijgen (take-rate) maar ook omdat er nog veel auto's zijn met navigatie maar zonder realtime traffic. Dat is nog een ondergepenetreerd aspect.

    Voorbeeldje. Fiat heeft in haar duurzaamheidsbeleid (csr report, social corporate responsability) staan dat ze willen dat 80% van alle fiat auto's realtime traffic hebben om daarmee bij te dragen aan minder files en minder brandstofverbruik.

    Fiat, klant van tomtom, heeft dat nu in Europa nog lang niet in alle modellen. Ik weet niet in hoeveel auto's van fiat traffic zit, als ik moet gokken: 20%. En buiten Europa vrijwel nihil. Tomtom heeft onlangs pas hd traffic in brazilie gelanceerd en in dat land is fiat marktleider. Ik neem aan dat fiat met die 80% bedoelt: 80% wereldwijd en niet: 80% in Europa. En ook in Europa heeft bij lange na niet 80% van de auto's realtime traffic aan boord.

    Slechts een voorbeeld.
  12. forum rang 4 JvH 17 september 2014 09:03
    Sony waarschuwt voor fors verlies
    Gepubliceerd op 17 sep 2014 om 08:44 | Reacties: 0
    08:44 - Sony waarschuwt voor fors verlies
    Sony Corporation 17 sep
    JPY 2.127,50 -35,50 (-1,64%)

    TOKIO (AFN) - Sony verwacht dit lopende gebroken boekjaar een aanzienlijk groter verlies te lijden dan eerder werd voorspeld. Dat meldde het Japanse elektronicabedrijf woensdag.

    Sony rekent nu op een nettoverlies van 230 miljard yen (1,7 miljard euro), terwijl in juli nog een min van 50 miljard yen werd voorspeld. De toename komt door een afschrijving van 180 miljard yen op de divisie voor mobiele telefonie. Met de nieuwe prognose lopen de verliezen van Sony sinds 2010 op tot ruim 1 biljoen yen.

    Ook operationeel duikt Sony dit boekjaar, dat in maart eindigt, waarschijnlijk in de rode cijfers. Het concern voorziet een operationeel verlies van 40 miljard yen, waar eerder nog op een winst van 140 miljard yen werd gerekend.

    Gaat TomTom hier last van krijgen?
  13. battumboy 17 september 2014 09:14
    Masternaut Unveiled Telematics Device with Navigation

    2
    inShare
    Masternaut Unveiled Telematics Device with Navigation
    European Fleet management service provider Masternaut has unveiled today a telematics device with turn-by-turn GPS navigation. It is using the navigation software from Mio/Navman.

    Key benefits to Masternaut Pro include:
    - Compatibility with existing Masternaut modules (Eco-Drive, Tax & Expense Manager and Live)
    - Navigation: European mapping, turn by turn navigation (LCVs and HGVs), keyword search, trip planner (waypoints and optimisation), road and area avoidance, speed camera warnings, points of interest, user-friendly mapping and hazardous area alerts.
    - Minute by minute location of mobile workers (identifiable by unique PIN) across your fleet who have remote access company locations, fuel and CO2 consumption recording and mileage logging per journey for expense claims.
    - In-cab driver assistance: Speed limit display, eco-driving menu and in-cab event based alerts (harsh braking, acceleration etc.).
    - Two way messaging capabilities and Bluetooth hands free kit.
  14. [verwijderd] 17 september 2014 09:22
    quote:

    *Justin* schreef op 17 september 2014 08:56:

    [...]

    Die genoemde omzetten die niet misselijk waren zou ik met een korreltje zout nemen. Als tomtom echt volkswagen weet te schaken dan zou dat top zijn en zeker goed voor omzet en winst. Alleen de forum deelnemer waar jij op doelt komt dan direct met miljarden omzet. Als dat zo zou zijn, dan zou nokia nu miljarden omzet uit vw halen. Wat niet wegneemt dat er veel te winnen is, niet alleen omdat steeds meer auto's navigatie krijgen (take-rate) maar ook omdat er nog veel auto's zijn met navigatie maar zonder realtime traffic. Dat is nog een ondergepenetreerd aspect.

    ....
    Lekker makkelijk van je om geen bedragen te durven koppelen aan een contract en dan wel te roepen dat je het met een korreltje zout moet nemen. Je vertekent tegelijkertijd ook maar even de waarheid.
    Het is geen miljarden omzet, maar een VW contract levert naar schatting 700 miljoen op in jaar 5. De jaren daarna kan het groeien naar 1 miljard. In jaar 1 wordt die 200 miljoen omzet vermoedelijk nog niet gehaald omdat het een tijdje duurt voordat de boel is opgestart.

    Mijn stelling was:
    Volkswagen Group is met 10 miljoen auto's per jaar een mega-mega-mega-contract.

    Het levert TomTom het eerste jaar zo'n 200 miljoen omzet op (bij een take-rate van 40%; kaarten 35 en jaarlijks 7; traffic jaarlijks 15).
    Door de abonnementsstructuur van de real-time services groeit die jaarlijkse nieuwe inkomstenstroom voor TomTom in 5 jaar tijd naar ruim 700 miljoen per jaar (bij gelijkblijvend jaarvolume en jaarlijks stijgende take-rate van 5%).
    Nieuwe omzet met een winstmarge van ergens 70-80%.


    Dus verstop je dus niet langer en kom zelf nu ook maar eens met een 5-jaars prognose voor een potentieel mega-mega-megacontract met VAG.
  15. [verwijderd] 17 september 2014 09:25
    quote:

    battumboy schreef op 17 september 2014 09:14:

    Masternaut Unveiled Telematics Device with Navigation

    2
    inShare
    Masternaut Unveiled Telematics Device with Navigation
    European Fleet management service provider Masternaut has unveiled today a telematics device with turn-by-turn GPS navigation. It is using the navigation software from Mio/Navman.

    Key benefits to Masternaut Pro include:
    - Compatibility with existing Masternaut modules (Eco-Drive, Tax & Expense Manager and Live)
    - Navigation: European mapping, turn by turn navigation (LCVs and HGVs), keyword search, trip planner (waypoints and optimisation), road and area avoidance, speed camera warnings, points of interest, user-friendly mapping and hazardous area alerts.
    - Minute by minute location of mobile workers (identifiable by unique PIN) across your fleet who have remote access company locations, fuel and CO2 consumption recording and mileage logging per journey for expense claims.
    - In-cab driver assistance: Speed limit display, eco-driving menu and in-cab event based alerts (harsh braking, acceleration etc.).
    - Two way messaging capabilities and Bluetooth hands free kit.
    Dat is er zo eentje waarvan je nu eigenlijk al kunt voorspellen dat die het op termijn niet gaan redden tegenover TTT. Totaal geen USP's. Geen"inverdieneffect" via probe-info (of verkopen ze, te goedkoop, die aan INRIX?).
  16. [verwijderd] 17 september 2014 09:34
    quote:

    xynix schreef op 17 september 2014 09:25:

    [...]
    Dat is er zo eentje waarvan je nu eigenlijk al kunt voorspellen dat die het op termijn niet gaan redden tegenover TTT. Totaal geen USP's. Geen"inverdieneffect" via probe-info (of verkopen ze, te goedkoop, die aan INRIX?).
    Dit lijkt mij een bedrijf dat een standaard MIO gebruikt en daar wat oplossingen omheen heeft bedacht. Er zijn legio kleine spelers in Telematics.

    Wel grappig is dat MIO de hardware levert met TomTom-inside.
566 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links