Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM 1 t/m 7 september

251 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 september 2014 15:30
    1 September 2014 Frankfurt - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    Gaan we hier nog iets van vernemen vandaag of morgen overmorgen ?

    2 September 2014 Copenhagen - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    3 September 2014 Helsinki - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information


  2. forum rang 6 pwijsneus 1 september 2014 16:20
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 1 september 2014 15:30:

    1 September 2014 Frankfurt - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    Gaan we hier nog iets van vernemen vandaag of morgen overmorgen ?

    2 September 2014 Copenhagen - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    3 September 2014 Helsinki - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    Kijk, TomTom mag met Maarten den Drijver op stap. Is dit een evenement van de SNS waar TomTom ook wordt gepromoot, of is dit een roadshow voor TomTom, verzorgd door de SNS?

    Of is het een roadshow voor de IPO van TT Telematics :)
  3. [verwijderd] 1 september 2014 17:42
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 september 2014 16:20:

    [...]

    Kijk, TomTom mag met Maarten den Drijver op stap. Is dit een evenement van de SNS waar TomTom ook wordt gepromoot, of is dit een roadshow voor TomTom, verzorgd door de SNS?

    Of is het een roadshow voor de IPO van TT Telematics :)
    Gaat SNS de TTT IPO verzorgen dan ?
  4. Erik9400 1 september 2014 17:48
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 1 september 2014 15:30:

    1 September 2014 Frankfurt - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    Gaan we hier nog iets van vernemen vandaag of morgen overmorgen ?

    2 September 2014 Copenhagen - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information

    3 September 2014 Helsinki - Roadshow - SNS Securities
    Additional Information


    Nou...kom maar op met nieuwe koersdoelen...frankfurt snap ik nog maar Helsinki?

    Misschien wat investeerders overhalen om over te gaan van here naar tt? :-)
  5. forum rang 6 pwijsneus 1 september 2014 18:50
    quote:

    NoWorry schreef op 1 september 2014 17:53:

    [...]
    Zijn er ervaringsdeskundigen ??

    Hoe worden bestaande aandeelhouders gebruikelijk gecompenseerd bij een deel IPO ?
    Heb dat nooit bij de hand gehad.

    Bedankt.

    Groet.
    Met een flink stijgende koers, er wordt immers geld opgehaald. Zeker als TomTom aandeelhouder blijft.

    Maar persoonlijk verwacht ik geen IPO. Ik denk dat de "roadshow" gewoon een soort investor conference is, alleen hebben ze het roadshow genoemd.

    Een roadshow wordt normaal gehouden om investeerders warm te krijgen voor emissies of een IPO. Vandaar de link.

    BTW, Frankfurt snap ik ook, maar Copenhagen en Helsinki? Achja, ook daar zitten banken en investeerders.
  6. NoWorry 1 september 2014 19:55
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 september 2014 18:50:

    [...]

    Met een flink stijgende koers, er wordt immers geld opgehaald. Zeker als TomTom aandeelhouder blijft.

    Maar persoonlijk verwacht ik geen IPO. Ik denk dat de "roadshow" gewoon een soort investor conference is, alleen hebben ze het roadshow genoemd.

    Een roadshow wordt normaal gehouden om investeerders warm te krijgen voor emissies of een IPO. Vandaar de link.

    BTW, Frankfurt snap ik ook, maar Copenhagen en Helsinki? Achja, ook daar zitten banken en investeerders.
    Bedankt.
    Ik verwacht ook geen IPO ( hoop er ook niet op).
    Het was gewoon een vraagje in het algemeen.

    Groet

    p.s. Die roadshows zijn voor zover ik weet van die vorkje-prikken bijeenkomsten.
  7. [verwijderd] 1 september 2014 20:05
    10 September 2014 London - ING Benelux Conference
    Additional Information

    18 September 2014 Paris - Kepler Cheuvreux Autumn Conference
    Additional Information

    Deze 2 staan ook in de agenda voor september

    corporate.tomtom.com/calendar.cfm?cal=1

    www.gpsbusinessnews.com/B-Bourguet-HE...

    Laatste link met podcast 15 minuten over HERE strategie

    Edit

    www.gpsbusinessnews.com/HERE-Strikes-...

    Helaas is deze deal naar HERE gegaan
  8. [verwijderd] 1 september 2014 20:37
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 1 september 2014 20:05:

    www.gpsbusinessnews.com/HERE-Strikes-...

    Helaas is deze deal naar HERE gegaan
    Ik betwijfel of dit "helaas" is. Het zou zo maar kunnen zijn dat de banden met Apple zo innig aan het worden zijn dat een deal met Samsung out of the question is geworden. Tja, en dan rest voor Samsung alleen nog second best.
  9. [verwijderd] 1 september 2014 20:44
    quote:

    xynix schreef op 1 september 2014 20:37:

    [...]
    Ik betwijfel of dit "helaas" is. Het zou zo maar kunnen zijn dat de banden met Apple zo innig aan het worden zijn dat een deal met Samsung out of the question is geworden. Tja, en dan rest voor Samsung alleen nog second best.
    Vooralsnog zie ik de band met Apple niet terug in de Q cijfers maar ik heb nog wel ff geduld Xynix.
    Andere vraag verwacht jij net als ik wederom een outlook verhoging bij Q3?
  10. forum rang 6 pwijsneus 1 september 2014 21:13
    quote:

    xynix schreef op 1 september 2014 20:37:

    [...]
    Ik betwijfel of dit "helaas" is. Het zou zo maar kunnen zijn dat de banden met Apple zo innig aan het worden zijn dat een deal met Samsung out of the question is geworden. Tja, en dan rest voor Samsung alleen nog second best.
    Samsung is marktleider, dus ik vind het behoorlijk "helaas".

    Het zegt ook iets over de kwaliteit wat TomTom heeft te bieden, op het gebied van licensing lopen ze dus zeker niet voor op Nokia HERE. Zijn maps dan toch in zekere zin een commodity? De opmerking dat Nokia HERE een second best keus zou zijn vind ik dan ook misplaatst; Nokia krijgt het in ieder geval wel voor elkaar dat hun licensing partners betalen.

    TomTom krijgt namelijk alleen big data van Apple. En als Nokia ook big data krijgt van Samsung....de second best heeft toegang tot heel veel probes. Samsung verkoopt net zoveel telefoons dan Apple, Huawei, Lenovo en LG ... samen. Second best, yeah right.

    Die innige banden met Apple is wensdenken, ik zie namelijk niet terug waaruit dat zou moeten blijken. Ik laat me graag verrassen door een persbericht, maar voorlopig hoor je niets over Apple/TomTom. Het enige wat ik tot dusver constateer zijn krimpende licensing omzetten, en een outlook waarbij de huidige licensingomzet stabiel blijft de komende jaren.

    Innige banden met Apple? Hmmm, gezellig. Maar wanneer gaat TomTom er financieel van profiteren? For a starter, Carplay is uitgesteld naar 2015 bij alle key-partners, en dan is het nog maar de vraag op welke manier TomTom gaat profiteren van al die nieuwe devices (Carplay, iWatch). Gaan ze profiteren in big data, of ein-de-lijk in wat big money?!

    Het is september, en er is sinds de cijfers helemaal niets rondom TomTom te melden. Laat die autodeals maar komen...en dan aub niet de nieuwe Lancia gebruik gaat maken van Traffic, maar meer iets in de richting van Harman of VW.
  11. [verwijderd] 1 september 2014 22:14
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 1 september 2014 20:44:

    [...]
    Vooralsnog zie ik de band met Apple niet terug in de Q cijfers maar ik heb nog wel ff geduld Xynix.
    Andere vraag verwacht jij net als ik wederom een outlook verhoging bij Q3?
    Het is nog helemaal niet duidelijk hoeveel HERE aan deze deal met Samsung gaat verdienen. Dit zou best een move kunnen zijn in het kader van "redden wat er te redden valt" bij HERE. Ik houd er sterk rekening mee dat Nokia helemaal niet zo blij is met de huidige strategische positie van HERE. Het lijkt NU nog wel wat, maar ze lopen technologisch vet achter op TomTom.

    Heb je zelf wel eens met HERE kaarten en traffic gereden? Bijna iedere rit dat ik dat probeer (omdat het nu eenmaal ingebouwd is) erger ik me er groen en geel aan.

    En ja, ik verwacht dat de stijgende trend in de resultaten doorzet, gedreven door TTT en de beter dan verwachte cardiowatch-verkoop en dus een verdere outlookverhoging, maar wel bescheiden.

    Maar hoezeer de markt nog steeds kijkt naar de "going concern waarde", ik zit in TomTom omdat er sprake is van een extreme onderwaardering op assetwaarde basis. En ooit gaat die eruit komen. Ik heb geduld.

    In dat kader vind ik alle signalen dat Apple en TomTom steeds verder geïntegreerd raken goed nieuws. Een deal tussen TomTom en Samsung zou dat patroon doorbroken hebben! Apple weet inmiddels waarschijnlijk verdomd goed dat de beste kaarten en traffic essentieel zijn voor zowel de smartphone/wearables markt als de LBS markt. Vroeg of laat zullen ze die kaarten gewoon in bezit willen hebben.

    Als je net als PWijsneus alleen kijkt naar wat er NU gebeurt en zichtbaar is, snap ik eigenlijk niet zo waarom je in TomTom zou willen beleggen. De operationele verbetering komt wel maar gaat ook weer niet spectaculair snel.
  12. [verwijderd] 1 september 2014 22:33
    Zie ook het andere door CV met een boeiende link ge-reanimeerde draadje. Het is nog maar de vraag of gebruikers van Samsung Galaxies niet gewoon voor de TomTom APP blijven gaan, ook al moeten ze daar een beetje voor betalen. Simpelweg omdat de kwaliteit zoveel beter is. Ik heb zelf een Galaxy S4. Ik ga echt niet rijden met die zelfde bagger van HERE die ik ken van mijn ingebouwde navigatie, alleen omdat het gratis is. Zo Hollands ben ik nou ook weer niet. Ik houd gewoon de keuze om voor weinig geld iets goeds te kunnen gebruiken. De onvermijdelijke vergelijkingstetst zullen dat t.z.t. ook weer gaan aantonen.

    Van mij zou die test in Italië snel mogen worden afgerond, zodat ik ook kan overschakelen op de Go Mobile APP. Zuunige krent als ik ben wil ik namelijk geen HD traffic/flitsers in de oude APP meer kopen nu ik weet dat ik straks voor het zelfde geld 3 jaar met de GO Mobile APP kan rijden.
  13. [verwijderd] 1 september 2014 22:41
    quote:

    pwijsneus schreef op 1 september 2014 21:13:

    Zijn maps dan toch in zekere zin een commodity?
    Bagger maps met yesterdays traffic concepts zijn inderdaad niet meer dan een commodity. Waarvoor Samsung dan ook waarschijnlijk bepaald niet de hoofdprijs voor zal hebben betaald. Weet je nog de Navigon-deal met T-Mobile waarvan de gebruikers het gratis mochten gebruiken? Destijds een duidelijk signaal dat Navigon gezien was. Maar leek toendertijd ook "balen".
  14. forum rang 6 pwijsneus 2 september 2014 07:11
    quote:

    xynix schreef op 1 september 2014 22:41:

    [...]
    Bagger maps met yesterdays traffic concepts zijn inderdaad niet meer dan een commodity. Waarvoor Samsung dan ook waarschijnlijk bepaald niet de hoofdprijs voor zal hebben betaald. Weet je nog de Navigon-deal met T-Mobile waarvan de gebruikers het gratis mochten gebruiken? Destijds een duidelijk signaal dat Navigon gezien was. Maar leek toendertijd ook "balen".

    Als je net als PWijsneus alleen kijkt naar wat er NU gebeurt en zichtbaar is, snap ik eigenlijk niet zo waarom je in TomTom zou willen beleggen. De operationele verbetering komt wel maar gaat ook weer niet spectaculair snel.
    OK, dus eigenlijk had Samsung gewoon ietsje meer op het IEX forum moeten kijken, en hadden je posts beter moeten lezen. De grootste smartphoneproducent kiest voor "bagger maps met yesterday traffic", en niet voor het veeeel betere TomTom, omdat ze het liefst bagger maps willen aanbieden voor hun klanten. Het feit dat op dit moment operationeel en technologisch TomTom en nokia HERE niet voor elkaar onder doen, maar dat op basis van de bron Xynix de maps van TomTom veel beter worden (?) in de nabije toekomst, doet daar totaal niet aan af.

    Met alle respect Xynix, wordt eens wakker. TomTom heeft deze deal keihard verloren, en heeft zijn commodity aangeschaft voor 3 miljard niet kunnen slijten aan 's werelds belangrijkste smartphoneproducent.

    Niet getreurd, er staan meer dan genoeg potjes op het vuur. Nogmaals, de focus ligt wat mij betreft op automotive, daar valt nog 80% marktaandeel te halen! en die klanten betalen dus wel. Bovendien met het nieuwe mappingplatform met een hoge marge.

    Licensing loopt gewoon niet zo lekker en opzichte vsn de andere onderdelen, en dan is het jammer een dergelijke deal met Samsung te verliezen, al was het alleen om Nokia HERE van de gigantische hoeveelheden probes af te houden. Straks wordt die traffic namelijk iets minder "yesterday". Over strategie gesproken...
  15. Erik9400 2 september 2014 07:17
    Jammer van Samsung...aan de andere kant heeft deal met Apple koers ook niet op30 euro gezet

    Windows Phone is een flop (helaas want werkt prima) de dus ze moeten ook wel...zou mij verbazen als here hoofdprijs krijgt en dikke winst gaat maken

    Zou tt wel mee hebben gedaan met deze race of houden ze van Apple tt een wortel voor?
251 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links