Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel MKB Nedsense AEX:NEDSE.NL, NL0009312842

  • 0,075 19 apr 2024 16:41
  • -0,001 (-1,32%) Dagrange 0,074 - 0,075
  • 40.500 Gem. (3M) 32,2K

Nedsense / Loft news 2014

390 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 20 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tilburg013 16 april 2014 11:51
    Wat verwachten jullie van de koers volgende week donderdag?
    Met betrekking tot de groei ben ik niet helemaal met je eens, er is een grote aandeelhouder bijgekomen, er zijn een paar grote klanten binnengekomen, Nedsense is tweede geworden bij een innovatieve contest (hetgeen positieve exposure oplevert) en als de groei niet naar verwachting ging, waarom dan nog een sales vacature uitzetten?
  2. [verwijderd] 16 april 2014 13:03
    Denk dat alles voortkabbelt en de koers niets doet. Voor de toekomst zijn er twee scenario's, aangezien zo voortkabbelen niets gaat brengen. 1: Er komen met regelmaat nieuwe klanten bij en er wordt eindelijk eens winst gemaakt, de koers gaat flink omhoog. 2: Het aantal nieuwe klanten groeit niet snel genoeg, de toko gaat van de beurs (vrijwillig, faillissement of overname, aangezien er wel potentie zit in de software).
  3. [verwijderd] 16 april 2014 22:41
    Ik vraag me werkelijk af of Loft nu wel zo'n goed product is wat Nedsense ons voorschotelt. Het is misschien leuk speelgoed voor de bedrijven zelf, maar of dit nou zo'n grote toegevoegde waarde is voor consumenten?

    Nedsense is inmiddels al 5 maanden gestopt met hun Lofty-blog en ditto twitter en facebook account.

    Belangrijk voor komend jaarrapport is de vraag of er een emissie aankomt of dat er weer een kapitaalinjectie komt? Gaan ze nog meer innovatiekrediet aanvragen of gaan ze innovatiekrediet aflossen?

    Aflossen moet binnen 6 jaar gebeuren. Ze hebben nu nog maximaal 4 jaar de tijd daarvoor. Ze hebben 1.7 miljoen gekregen, dus dat is nu al 425.000 euro wat ze de komende 4 jaar per jaar moeten sparen/terugbetalen. Daar bovenop komt het jaarlijkse resultaat (lees:verlies).

    De komende 4 jaar zie ik Nedsense nog geen winst maken.
  4. [verwijderd] 17 april 2014 01:25
    Stel je vragen eens per mail aan Pieter Aarts, hij antwoord altijd terug. Zijn goede vragen mbt innovatie krediet.
    Denk dat die twitter/facebook/loftyblog niet echt interessant waren voor de doelgroep. Wat heeft een bedrijf als Crate&Barrel daar te zoeken.
    Crate&Barrel schreef destijds dat ze toch echt meer spullen verkochten met Loft.
    En waarom zouden dat soort bedrijven in zee gaan met iets dat eigenlijk niets is?
    Er moeten wel beduidend meer klanten bij gaan komen, dat ben ik met je eens.
  5. [verwijderd] 17 april 2014 10:09
    Bedrijven hebben niets op de loft4brands website te zoeken, daar is die site ook niet voor bedoeld. Hij is bedoeld voor consumenten. Wat ik eruit opmaak is dat er dus nauwelijks consumenten gebruik maken van Loft4brands.

    Ik heb nooit gezegd dat Loft niets is, maar dat het niet zoveel brengt als Nedsense ons wil doen geloven.

    Pieter Aarts gaat nooit inhoudelijk op financiële vragen in. Helaas.
  6. [verwijderd] 21 april 2014 16:06

    www.dutchcowboys.nl

    De hel van de meubelboulevard ontlopen met een iPad

    Ma 21 april 2014 13:03, Redactie, 2154 views

    De hel van de meubelboulevard ontlopen met een iPad

    Tweede paasdag, nationale meubelboulevard-afloop-dag. Duizenden mensen die op hetzelfde moment inspiratie op komen doen en om koopjes te jagen op de lokale meubelboulevard. Voor velen een hel op aarde. Met alle digitale middelen van tegenwoordig is dat toch niet meer nodig? Het blijkt dat de meubelbranche van origine vrij conservatief is en de online wereld minder heeft geadopteerd dan de fast moving consumer goods. Toch zijn er lichtpuntjes.

    Zo is er bijvoorbeeld de Nederlandse software partij LOFT NedSense. Zij maken 3D visualisatie tools specifiek voor de meubel- en real estate branche. Met deze software is het mogelijk om op basis van één foto een kamer in 3D om te toveren om het vervolgens in te richten met meubilair van retailers.

    De grootse implementaties vinden plaats in (uiteraard) Amerika bij bijvoorbeeld Crate&Barrel. Ook in Nederland begint het besef te komen dat de klant meer verwacht dan een lapje stof, een mapje met varianten en een schets van een verkoper. Trendhopper bijvoorbeeld draait LOFT in hun flagship store in Eindhoven en heeft een iPad app gelanceerd waarmee mensen de meubels van Trendhopper in hun eigen kamer kunnen plaatsen.

    Zo heeft ook Bewe Tapijten in Nederland een iPad app voor hun resellers, en bieden merken als Thonet, Pode en Marc Janssen hun producten aan in de gedeelde 3D omgeving LOFT4Brands.

    Op deze manier bieden de retailers en de producten een extra experience aan, die mensen thuis vanaf de bank kunnen genieten. De noodzaak om op tweede paasdag in de rij te gaan staan, te zoeken naar een parkeerplek en om schuifelend langs showrooms te gaan wordt hiermee verminderd. De hel van de meubelboulevard is te ontlopen met een iPad.
  7. Da Freeze 21 april 2014 17:26
    quote:

    paco schreef op 21 april 2014 16:06:

    www.dutchcowboys.nl

    De hel van de meubelboulevard ontlopen met een iPad

    Ma 21 april 2014 13:03, Redactie, 2154 views

    De hel van de meubelboulevard ontlopen met een iPad

    Tweede paasdag, nationale meubelboulevard-afloop-dag. Duizenden mensen die op hetzelfde moment inspiratie op komen doen en om koopjes te jagen op de lokale meubelboulevard. Voor velen een hel op aarde. Met alle digitale middelen van tegenwoordig is dat toch niet meer nodig? Het blijkt dat de meubelbranche van origine vrij conservatief is en de online wereld minder heeft geadopteerd dan de fast moving consumer goods. Toch zijn er lichtpuntjes.

    Zo is er bijvoorbeeld de Nederlandse software partij LOFT NedSense. Zij maken 3D visualisatie tools specifiek voor de meubel- en real estate branche. Met deze software is het mogelijk om op basis van één foto een kamer in 3D om te toveren om het vervolgens in te richten met meubilair van retailers.

    De grootse implementaties vinden plaats in (uiteraard) Amerika bij bijvoorbeeld Crate&Barrel. Ook in Nederland begint het besef te komen dat de klant meer verwacht dan een lapje stof, een mapje met varianten en een schets van een verkoper. Trendhopper bijvoorbeeld draait LOFT in hun flagship store in Eindhoven en heeft een iPad app gelanceerd waarmee mensen de meubels van Trendhopper in hun eigen kamer kunnen plaatsen.

    Zo heeft ook Bewe Tapijten in Nederland een iPad app voor hun resellers, en bieden merken als Thonet, Pode en Marc Janssen hun producten aan in de gedeelde 3D omgeving LOFT4Brands.

    Op deze manier bieden de retailers en de producten een extra experience aan, die mensen thuis vanaf de bank kunnen genieten. De noodzaak om op tweede paasdag in de rij te gaan staan, te zoeken naar een parkeerplek en om schuifelend langs showrooms te gaan wordt hiermee verminderd. De hel van de meubelboulevard is te ontlopen met een iPad.

    De schrijver van deze tekst begrijpt weinig van koopgedrag van consumenten. Mensen WILLEN op tweede paasdag juist naar buiten omdat ze zich het schompus vervelen. Elke avond na werktijd zit iedereen op de iPad te browsen naar goede deals. Op tweede paasdag hebben mensen dan gelegenheid om even een kijkje te nemen hoe het product werkelijk eruit ziet en voelt. Ik ga alleen op tweede paasdag niet naar buiten, juist omdat heel internettend Nederland dan op de meubelboulevard loopt. Mij vind je meestal na werktijd op de meubelboulevard. De meeste zijn toch tot 20 uur open.
  8. [verwijderd] 22 april 2014 09:41
    quote:

    Da Freeze schreef op 21 april 2014 17:26:

    [...]

    De schrijver van deze tekst begrijpt weinig van koopgedrag van consumenten. Mensen WILLEN op tweede paasdag juist naar buiten omdat ze zich het schompus vervelen. Elke avond na werktijd zit iedereen op de iPad te browsen naar goede deals. Op tweede paasdag hebben mensen dan gelegenheid om even een kijkje te nemen hoe het product werkelijk eruit ziet en voelt. Ik ga alleen op tweede paasdag niet naar buiten, juist omdat heel internettend Nederland dan op de meubelboulevard loopt. Mij vind je meestal na werktijd op de meubelboulevard. De meeste zijn toch tot 20 uur open.
    Mensen willen naar buiten met Pasen, maar zoals je zelf al aan geeft, bij voorkeur niet naar de meubelboulevard. Maakt ook niet uit, de app is er voor 365 dagen per jaar. Gewoon goed artikel, wat voor LOFT belangrijk is. Exposure en positieve artikelen, zorgt toch voor nieuwe klanten.
  9. drulletje drie 24 april 2014 08:57
    *Nedsense: omzet 2013 EUR8,9 mln tov EUR9,4 mln 2012
    *Nedsense: operationeel resultaat 2013 EUR1,2 mln negatief tov EUR983.000 neg 2012
    *Nedsense: nettoverlies 2013 EUR1,7 mln tov verlies EUR1,4 mln 2012
    *Nedsense: LOFT omzet groei houdt aan in KW1 2014
    *Nedsense: zet groeistrategie door in 2014, gericht op LOFT technologie

    Nedsense boekt forser nettoverlies bij lagere omzet in 2013

    door Ellen Proper

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST


    AMSTERDAM (Dow Jones)--NedSense Enterprises nv (NEDSE.AE) heeft over 2013 een forser nettoverlies geboekt op een lagere omzet, blijkt uit de publicatie van het jaarresultaat donderdag voorbeurs.

    De softwareleverancier rapporteert over 2013 een bruto-omzet van EUR8,639 miljoen, waar een jaar eerder een omzet van EUR9,088 werd gerealiseerd. De omzetdaling kwam tot stand door een teleurstellende omzet bij NedGraphics, die met 8,3% daalde naar EUR8,09 miljoen.

    Het nettoverlies kwam uit op EUR1,704 miljoen, versus een verlies van EUR1,416 miljoen een jaar eerder.

    Nedsense wil terugkeren naar groei door middel van zijn LOFT-producten, waar de netto-omzet met 48,1% toenam naar EUR820.000 in 2013 van EUR560.000 miljoen in 2012, en efficiency-verbeteringen door het gehele concern. Enthousiasme op de markt voor de Loft-technologie is cruciaal voor het terugkeren naar groei, aldus Nedsense.

    In het eerste kwartaal van 2014 heeft Nedsense in lijn met de verwachting gepresteerd, aldus het concern, dat erop wijst dat de NedGraphics divisie weer een aantal grote klanten aan zijn klantenlijst heeft kunnen toevoegen.
390 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 20 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links