Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM Groep - April 2014

2.452 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 123 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 april 2014 07:50
    Tegenvaller.

    Feyenoord en de gemeente Rotterdam krijgen uit onverwachte hoek een sensationele oplossing aangereikt voor de problematiek rond de financiering en opbrengsten van de renovatie van De Kuip. De financiering van de eerder afgeserveerde superKuip van VolkerWessels (totale nieuwbouw voor 265 miljoen euro) is volgens welingelichte bronnen zónder hulp van de gemeente Rotterdam rond. Dit in tegenstelling tot de andere twee partijen (BAM en Red de Kuip), die wellicht nog een jaar nodig hebben om het geld op tafel te krijgen. Feyenoord heeft daardoor de optie terug om in plaats van het moeizaam oplappen van de in 1937 gebouwde Kuip een gloednieuw onderkomen te krijgen.

    Uit de cijfers was al duidelijk dat nieuwbouw Feyenoord weer de financiële armslag zou geven om te concurreren met landskampioen Ajax. Maar ingegeven door emoties, die bij een deel van de fans leven voor de oude Kuip, besloten de drie verkenners in alle haast toch de voorkeur te geven aan een renovatieplan van de BAM of dat van Red de Kuip, de door een groep supporters ingediende plannen voor het verbouwen van De Kuip.

    Bij beide projecten wordt een groot offer van de stad Rotterdam gevraagd, omdat er behalve een garantstelling van de gemeente ook een slordige 75 miljoen euro moet worden gestoken in de bouw van enorme parkeergarages. Het massale parkeerprobleem, dat ontstaat bij de gigantische uitbreiding van het stadion (70.000 stoelen) moet immers worden getackeld. De veel grotere aantallen sky-boxen en business-seats kunnen bovendien alleen worden verkocht als de houders een parkeerplaats krijgen.

    De gemeente Rotterdam vreest in totaal zo’n 100 miljoen te moeten investeren bij een renovatie, die zelf al (zowel bij de BAM als Red de Kuip) een slordige 200 miljoen euro zou kosten. Het financiele plaatje, mét parkeergarages of parkeerparken, kan duurder worden dan nieuwbouw en dan heeft Feyenoord als voetbalclub nog altijd een opgelapt stadion met beperkte financiële en commerciële groei.

    De gloednieuwe superKuip, die kan worden gebouwd op de plek van het huidige stadion, zou onder het stadion een parking voor 1500 auto’s hebben. De nieuwbouw van het stadion zelf vraagt dus een grotere investering dan de renovatie, maar op de lange termijn is het goedkoper en is het voor Feyenoord veel meer rendabel.

    De passie en warmte van een deel van de Feyenoord-supporters voor de oude Kuip is begrijpelijk. Het is een fenomenaal stadion geweest, maar het staat de sportieve en financiële groei van Feyenoord nu fors in de weg. Uit eerste onderzoeken blijkt dat Feyenoord als club bij renovatie qua begroting en financiële mogelijkheden nog tientallen jaren ver achter de andere topclubs Ajax en PSV zal blijven.

    Daarbij komt dat bij beide, voorgestelde renovaties van de oude Kuip straks nauwelijks nog iets terug is te zien. Het doet niet alleen bij een groot deel van de aanhang, maar ook bij financiers en zéér vermogende ‘vrienden van Feyenoord’ de vraag rijzen of de drie verkenners Wim van Sluis, Jos van der Vegt en Hans Vervat, de voetbalclub én de gemeente Rotterdam niet ernstig tekort doen als ze het volledig financierbare nieuwbouwplan niet willen heroverwegen.
  2. forum rang 5 manuss 19 april 2014 16:49
    quote:

    WJ schreef op 19 april 2014 07:50:

    Tegenvaller.

    Feyenoord en de gemeente Rotterdam krijgen uit onverwachte hoek een sensationele oplossing aangereikt voor de problematiek rond de financiering en opbrengsten van de renovatie van De Kuip. De financiering van de eerder afgeserveerde superKuip van VolkerWessels (totale nieuwbouw voor 265 miljoen euro) is volgens welingelichte bronnen zónder hulp van de gemeente Rotterdam rond. Dit in tegenstelling tot de andere twee partijen (BAM en Red de Kuip), die wellicht nog een jaar nodig hebben om het geld op tafel te krijgen. Feyenoord heeft daardoor de optie terug om in plaats van het moeizaam oplappen van de in 1937 gebouwde Kuip een gloednieuw onderkomen te krijgen.

    Uit de cijfers was al duidelijk dat nieuwbouw Feyenoord weer de financiële armslag zou geven om te concurreren met landskampioen Ajax. Maar ingegeven door emoties, die bij een deel van de fans leven voor de oude Kuip, besloten de drie verkenners in alle haast toch de voorkeur te geven aan een renovatieplan van de BAM of dat van Red de Kuip, de door een groep supporters ingediende plannen voor het verbouwen van De Kuip.

    Bij beide projecten wordt een groot offer van de stad Rotterdam gevraagd, omdat er behalve een garantstelling van de gemeente ook een slordige 75 miljoen euro moet worden gestoken in de bouw van enorme parkeergarages. Het massale parkeerprobleem, dat ontstaat bij de gigantische uitbreiding van het stadion (70.000 stoelen) moet immers worden getackeld. De veel grotere aantallen sky-boxen en business-seats kunnen bovendien alleen worden verkocht als de houders een parkeerplaats krijgen.

    De gemeente Rotterdam vreest in totaal zo’n 100 miljoen te moeten investeren bij een renovatie, die zelf al (zowel bij de BAM als Red de Kuip) een slordige 200 miljoen euro zou kosten. Het financiele plaatje, mét parkeergarages of parkeerparken, kan duurder worden dan nieuwbouw en dan heeft Feyenoord als voetbalclub nog altijd een opgelapt stadion met beperkte financiële en commerciële groei.

    De gloednieuwe superKuip, die kan worden gebouwd op de plek van het huidige stadion, zou onder het stadion een parking voor 1500 auto’s hebben. De nieuwbouw van het stadion zelf vraagt dus een grotere investering dan de renovatie, maar op de lange termijn is het goedkoper en is het voor Feyenoord veel meer rendabel.

    De passie en warmte van een deel van de Feyenoord-supporters voor de oude Kuip is begrijpelijk. Het is een fenomenaal stadion geweest, maar het staat de sportieve en financiële groei van Feyenoord nu fors in de weg. Uit eerste onderzoeken blijkt dat Feyenoord als club bij renovatie qua begroting en financiële mogelijkheden nog tientallen jaren ver achter de andere topclubs Ajax en PSV zal blijven.

    Daarbij komt dat bij beide, voorgestelde renovaties van de oude Kuip straks nauwelijks nog iets terug is te zien. Het doet niet alleen bij een groot deel van de aanhang, maar ook bij financiers en zéér vermogende ‘vrienden van Feyenoord’ de vraag rijzen of de drie verkenners Wim van Sluis, Jos van der Vegt en Hans Vervat, de voetbalclub én de gemeente Rotterdam niet ernstig tekort doen als ze het volledig financierbare nieuwbouwplan niet willen heroverwegen.
    Volgens mij kan BAM de KUIP-order wel vergeten. Niets geen leuke mededeling op de AVA. Hoop, in plaats daarvan, dat BAM nog andere grote orders op 23 april kan presenteren!
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 april 2014 18:18
    Laat VWS maar lekker bouwen dan, die hebben de financiering kennelijk rond. Voor 265 miljoen zijn blijkbaar wel investeerders te vinden.
    Loopt Bam niet het risico met eigen werkkapitaal te moeten starten. Kunnen ze beter voor meerdere kleinere projecten gebruiken.
    Of willen de vrienden van de kuip even vooraf doneren?
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 april 2014 18:20

    Megaklus stationsgebied begonnen

    19 april, 17:41

    ZUTPHEN - Grote bedrijvigheid vandaag op het Zutphense stationsemplacement. Gehelmde mannen in gele hesjes waren druk doende met diverse werkzaamheden: aan elkaar lassen spoorstaven, indraaien palen, aanpassen bovenleiding, het op de juiste hoogte brengen van spoor en perron (Europese norm is 76 centimter). En bij de spoorbrug werd asbest verwijderd. Dat heeft alles te maken met de bouw van twee tunnels onder het station, een megaklus die aannemer BAM Civiel in opdracht van spoorwegbeheerder ProRail uitvoert.

    Vrijdagnacht om een zijn de werkzaamheden begonnen, dinsdagochtend om vijf uur worden ze afgerond. Daar blijft het niet bij. Deze 30 miljoen kostende operatie, waarvoor dit en volgend jaar nog diverse weekeinden worden uitgetrokken, eindigt in oktober 2015 als de Marstunnel en de onderdoorgang Kostverloren worden geopend.

    Als gevolg van de werkzaamheden was er zaterdag geen treinverkeer. Reizigers werden met bussen naar hun bestemming vervoerd. Zondag en maandag is er beperkt treinverkeer. Dinsdag is de dienstregeling weer normaal.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 19 april 2014 19:01
    En verder??????

    Gepubliceerd 18 februari 2014 6:30 | Laatste update 26 februari 2014 9:38

    MIDDENMEER - Met enorme installaties zijn maandag op bedrijventerrein Agriport A7 in Middenmeer de eerste van in totaal 1600 heipalen voor het toekomstige datacentrum van Microsoft de grond in geslagen.

    Terracom uit Werkendam klaart die klus in opdracht van de Lemmer IJB Groep. Eerder heeft Jimmink Kolhorn met 24 machines binnen twee weken voor Ooms Construction in Scharwoude de grond bouwrijp heeft gemaakt.

    Het Britse Mace, dat onder meer het Olympisch park in Londen heeft gerealiseerd en tal van regionale bouwers inschakelt, is hoofdaannemer van de Amerikaanse softwaregigant. Het datacentrum moet in 2015 draaien.
  6. [verwijderd] 19 april 2014 19:15
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 19 april 2014 18:18:

    Laat VWS maar lekker bouwen dan, die hebben de financiering kennelijk rond. Voor 265 miljoen zijn blijkbaar wel investeerders te vinden.
    Loopt Bam niet het risico met eigen werkkapitaal te moeten starten. Kunnen ze beter voor meerdere kleinere projecten gebruiken.
    Of willen de vrienden van de kuip even vooraf doneren?
    Als Bam wegvalt dan moet red de kuip het worden, want dat ding van VWS is lelijk.
  7. [verwijderd] 20 april 2014 05:45
    quote:

    manusolie schreef op 19 april 2014 16:49:

    [...]Volgens mij kan BAM de KUIP-order wel vergeten. Niets geen leuke mededeling op de AVA. Hoop, in plaats daarvan, dat BAM nog andere grote orders op 23 april kan presenteren!
    Aangezien alle orders en inschrijvingen op orders al de wereld in worden gestuurd zal dit geen nieuws zijn op de AVA.
    Tenzij er net nog een nieuwe binnenkomt.
    Wel kunnen ze een outlook schetsen daar in Bunnik wat het allemaal vermoedelijk gaat opleveren.
    En dat is vast meer als 2013 toen er ook al weer een bescheiden winst werd gedraaid.
    Dan moet het toch wel heel,heel raar gaan als de koers er op word afgestraft lijkt me.
    Tenzij de koers net voor de AVA al te ver stijgt op de verwachting wat je ook nog wel is ziet.
  8. [verwijderd] 20 april 2014 05:57
    quote:

    RemcoW1984 schreef op 19 april 2014 22:21:

    Nieuwe Kuip? Dat is heiligschennis op Rotterdam-Zuid. Die nieuwe Kuip waar de gemeente niets aan bij hoeft te dragen zal de gemeente bevallen maar of de Feyenoord supporter het ook ziet zitten...
    Feyenoord heeft dat geld toch helemaal niet welke club wel?
    Geen enkele club lukte het de laatste 10 jaar zonder hulp van buiten om een nieuw stadion neer te zetten.
    Ze zitten al te zeiken al er een dure speler van buitenaf moet worden aangekocht.
  9. [verwijderd] 20 april 2014 11:54
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 20 april 2014 05:57:

    [...]Feyenoord heeft dat geld toch helemaal niet welke club wel?
    Geen enkele club lukte het de laatste 10 jaar zonder hulp van buiten om een nieuw stadion neer te zetten.
    Ze zitten al te zeiken al er een dure speler van buitenaf moet worden aangekocht.
    (alles per jaar)
    Opbrengsten nu
    - huidige afschrijvingen
    + meeropbrengst vernieuwde kuip á 20-40 miljoen (bedragen lopen nogal uiteen)
    - meerafschrijvingen per jaar á 2-5 mio
    = Per saldo 15 tot 38mio extra budget per jaar. :)
    En die spelers zijn geen probleem meer, hoor. Iedere speler die nu de deur uit gaat mag 25% voor vervangingstransfers worden uitgegeven (de rest gaat naar vreemd vermogensfinancierders zoals de vrienden van Feyenoord en banken) en dat % word vanzelf meer.
  10. pardon 20 april 2014 13:17
    AVA 23 april 2014
    Document:

    Titel Type
    01. Oproeping
    02. Agenda en toelichting
    03. Jaarrapport 2013
    04. Bericht raad van commissarissen
    05. Remuneratierapport (inclusief beloningsbeleid)
    06. Gegevens benoeming lid raad van bestuur
    07. Uitgebrachte stemmen voorafgaande aan de vergadering
    08. Steminstructie aan een onafhankelijke derde
    09. Volmacht en steminstructie
    10. Schriftelijke machtiging vennootschap
    11. Ontvangen volmachten en steminstructies
    12. Vragen voorafgaande aan de vergadering
    13. Totaal aantal aandelen en stemrechten
    14. Bereikbaarheid locatie algemene vergadering
  11. forum rang 4 Guus_Geluk 20 april 2014 13:32
    Vrijdag 25 April 2014
    25-04 notering ex-dividend (Voorbeurs) (0,05)

    Dinsdag 29 April 2014
    29-04 Vaststelling dividend (Voorbeurs)

    Dinsdag 20 Mei 2014
    20-05 Betaalbaarstelling dividend (Voorbeurs)

    Zorg dus dat je donderdag nabeurs de stukken in je bezit hebt wil je dividend meepakken. Het is niet zo heel veel maar alles is meegenomen.
2.452 Posts
Pagina: «« 1 ... 89 90 91 92 93 ... 123 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links