Online Shopping
14,40% *
Online shopping is een van de snelst groeiende ontwikkelingen ter wereld. Bovendien beheersen de beste online shopping-bedrijven ter wereld een kunstje heel goed: de kunst om marktaandeel te veroveren, om vervolgens te gaan oogsten.
Beleggers hoeven dan eigenlijk alleen maar te volgen, door aan te sluiten bij de beste online shopping-bedrijven ter wereld. Zoals het Duitse online modehuis Zalando. Zalando is een mooi voorbeeld van hoe de beste online shopping-bedrijven ter wereld te werk gaan.
Eerst veel investeren in de opbouw van een perfect werkende website, met alle gewenste functionaliteiten. En met uitgekiende marketing marktaandeel veroveren. Om vervolgens te gaan oogsten.
Zo boekte Zalando het meest recente kwartaal een stevige omzetgroei van 25%, in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Ook de brutowinst steeg fors: 170%. Dat zijn groeicijfers en groeiverwachtingen waar ze bij offline shopping alleen maar van kunnen dromen.
Maar ook de Amerikaanse bedrijven Amazon en eBay en het Chinese Alibaba beheersen de kunst van groei en oogsten. Dat is tevens terug te zien in de koersontwikkeling van de aandelen van deze bedrijven.
De afgelopen twaalf maanden boekten de hierboven genoemde aandelen forse koersstijgingen: tussen de 20,6% en 79,8%.
3579 miljard dollar
En online shopping blijft voortdurend marktaandeel veroveren op de stenen winkels. In West-Europa wordt momenteel een zesde van alle kleding en schoenen via internet verkocht. Dit gaat de komende jaren richting een derde.
En de groei is eigenlijk op alle terreinen te zien. De laatste tijd groeit bijvoorbeeld ook de online verkoop van levensmiddelen gigantisch.
Volgens de berekeningen van onderzoeksbureau eMarketer zullen de algehele mondiale online verkopen tot en met 2019 met circa 115% stijgen, naar dan het gigantische bedrag van ruim 3579 miljard dollar!
Optimaliseren rendementskansen*
Voor beleggers is het een interessant gegeven dat de toekomst voor online shopping-bedrijven er zonnig uitziet. Natuurlijk doen niet alle online shopping-bedrijven het op de beurs zo goed als de hierboven genoemde bedrijven.
Daarom is het verstandig om te spreiden, als u van de voortgaande groei van online shopping wilt profiteren. Dan optimaliseert u rendementskansen in verhouding tot het risico. Maar om de belangrijkste online shopping-bedrijven mondiaal in kaart te brengen is een kleine studie vereist.
Beleggers die daar geen tijd voor hebben, kunnen voor een makkelijke en doelmatige oplossing kiezen. Wij lanceerden begin oktober 2014 de Trend Online shopping . Hierin zijn de dertig belangrijkste bedrijven opgenomen die garen spinnen bij de voortdurende groei van online shopping.
Bedrijven uit onder meer de Verenigde Staten, Japan, Duitsland, China en Nederland.
Meer Beleggingsideeën van Trend Invest
Deze beleggingsaanbevelingen zijn opgesteld door Robert Schuckink Kool. De heer Schuckink Kool heeft op het moment van publicatie geen eigen positie in de besproken fondsen. Overige meldingen inzake de Wet Marktmisbruik kunt u hier vinden .
Het rendement is berekend vanaf begin oktober 2014 tot en met 23 september 2016 op grond van de rendementsontwikkeling van de financiële instrumenten binnen de Trend. De weergegeven rendementen betreffen resultaten uit het verleden. In het verleden behaalde en in de toekomst te verwachten rendementen vormen geen betrouwbare indicator voor toekomstige resultaten. De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. De weergegeven rendementen betreffen een bruto-resultaat. De rendementen zijn berekend exclusief de vaste vergoeding per kwartaal, namelijk 0,2% over de waarde van uw Trend en 7,50 euro per Trend voor de beleggingsaanbevelingen, en de aan- en verkoopkosten variërend tussen de 0,45% en 0,9%.